1 668 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Højslev lertegel färg
Hej
Har bokat takfirma som kommer och lägger om vårat tak och bestämt oss för Højslev taktegel efter rekomendationer.
Har nu fått veta att färgen är lite tråkigare än tex Vittinge som är mer orange men har svårt att hitta vettiga bilder på dessa tak.
Skulle ni som har Højslev tak lägga upp bilder så man ser hur det ser ut.
Med vänlig hälsning, Tommy
Har bokat takfirma som kommer och lägger om vårat tak och bestämt oss för Højslev taktegel efter rekomendationer.
Har nu fått veta att färgen är lite tråkigare än tex Vittinge som är mer orange men har svårt att hitta vettiga bilder på dessa tak.
Skulle ni som har Højslev tak lägga upp bilder så man ser hur det ser ut.
Med vänlig hälsning, Tommy
Kan inte rekomendera vittinge. Kanske mer orange som nytt, men dom bleknar fort i solen, ytan är matt och smuts fastnar fort, passform/kvalite är riktigt dålig.
Pannorna från -58 som jag plockade av var var betydligt bättre. Med facit i handen skulle jag tvättat de gamla isället för att bytt till nya vittinge.
Pannorna från -58 som jag plockade av var var betydligt bättre. Med facit i handen skulle jag tvättat de gamla isället för att bytt till nya vittinge.
Jag håller inte riktigt med. Vittinge är helt okej, men även jag ångrar att jag lät mig övertygas om att köpa nytt tegel. Kvalitet känns bättre på de gamla. Men det var äldre än 50talet.
Jag har kvar det om någon är intresserad.
Jag har kvar det om någon är intresserad.
De som gick sönder hade tydliga skikt i sig. Det hade inte de gamla från Sala tegelbruk, de är mer massiva.
Klicka här för att svara