Hittat en högtryckstvätt jag vill köpa efter att ha läst lite trådar här, köper den från indors.eu. Har basala vanliga villabehov och är helt ointresserad av högtryckstvättar. Men jag undrar om tillbehör generellt brukar ha standardkopplingar? Verkar tex som att man kan lösa stopp i avlopp med ett tillbehör, men vet inte om jag kommer behöva detta alls så köper det gärna när behovet uppstår. Men kommer jag då kunna köpa ett tillbehör märkt bosch på nån lokal affär och använda det på maskinen köpt från kontinenten?

Skall du köpa en no-name?
Köper du ett känt fabrikat (Bosch, Stihl, Kärcher, Kränzle, Nilfisk,....) på kontinenten så kommer du hitta passande (ofta märkesunika) tillbehör i Sverige.

Jaa det förstår jag med, men frågan var ifall de flesta tillbehör går att koppla på anslutningsarna på de flesta maskiner. Ifall det inte går så påverkar det ju så klart mitt beslut så det är därför jag undrar.

Det finns inte någon generell standard för anslutningar även om några märken verkar ha samma kopplingar.

Köp kärcher, kränzle, nilfisk eller möjligen Ava så kommer du hitta gott om tillbehör. Och gärna en maskin större än du tror du behöver.

• Gilla
varpan1
  • Laddar…
C
Finns så klart adaptrar att köpa också, som ovan.
Eller att man byter ut kopplingarna till t.ex. snabbkopplingar.

• Gilla
varpan1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.