A Andy78 skrev:
Så ni spolar inte med något vatten alls?
?? Jo. Men vi spolar inte efter varje toalett besök. T.ex på morgonen kissar vi 3st och sen spolar istället för att spola 3ggr i onödan..
 
T taz79 skrev:
?? Jo. Men vi spolar inte efter varje toalett besök. T.ex på morgonen kissar vi 3st och sen spolar istället för att spola 3ggr i onödan..
Häll upp en kanna med vatten eller ha en dunk bredvid att spola med, det krävs ju inget så mycket, 2 muggar vatten gör ju stor skillnad.
 
A Andy78 skrev:
Häll upp en kanna med vatten eller ha en dunk bredvid att spola med, det krävs ju inget så mycket, 2 muggar vatten gör ju stor skillnad.
ja, bra ide. Vi har faktiskt spolat med regnvatten en hel del.. Då vi över sommaren installerade regnuppsamlare på 75% av vårt hustak så har vi nu vatten i överflöd på hösten.. funderar på att köpa en tank och koppla in till toaletten så att man spolar med enbart regnvatten i alla fall de delar av året det är frostfritt ute... Men har inte riktigt kommit så långt än... :) Vi har väl spolat med ca 500 lit regnvatten hittils..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.