Nu har den nya kitchen Aid maskinen fått jobba, det blev super goda lussebullar av olika recept, barnen hade fullt upp med att hitta på nya utformingar på dem.
Skall försöka få lite fart och ta lite bilder på huset och lägga på bloggen och här..........
Sara: sitter just nu och kollar på när de lägger ut dina föräldras takpannor, det blir jätte fint.
Vi var faktiskt och köpte ca 2 kubik m med ved ihelgen så nu kan vi elda hela vintern........ända fram till sommaren också känns det som....
Pernilla: kul att de har satt igång med bygget även på "sommarstuge tomten", det skall bli spännade och se vilken typ av hus de kommer att sätta där!
Ha det så bra!
Skall försöka få lite fart och ta lite bilder på huset och lägga på bloggen och här..........
Sara: sitter just nu och kollar på när de lägger ut dina föräldras takpannor, det blir jätte fint.
Vi var faktiskt och köpte ca 2 kubik m med ved ihelgen så nu kan vi elda hela vintern........ända fram till sommaren också känns det som....
Pernilla: kul att de har satt igång med bygget även på "sommarstuge tomten", det skall bli spännade och se vilken typ av hus de kommer att sätta där!
Ha det så bra!
Jättefina bilder på bloggen!
De är så kul att se!! jag är så nyfiken! Är det bamboo black ni har också?
Va i huset idag! (för att se om huset stod kvar efter jordbävningen!!
) Där har hänt massor på o.v. är allt golv lagt, alla dörrar och lister är på plats. Fönsterkarmar är också på plats, samt lister på nedervåningen. Målaren ska sätta igång nu på Torsdag! Och Landernäs har varit och tagit mått till graniten.

Långt dem kommit på "sommarstuge tomten", ser stort ut!? Vet ni vad som ska byggas där? en plans eller 2 plans?
Va i huset idag! (för att se om huset stod kvar efter jordbävningen!!
Långt dem kommit på "sommarstuge tomten", ser stort ut!? Vet ni vad som ska byggas där? en plans eller 2 plans?
Våra plattor heter regio orleans. De har nu klara i hall och kök och har fogat. Köket håller på att packas upp.
Tror att målaren skulle hålla på i mellandagarna... känns som om det är mycket kvar, men inte så mycket tid nu när julen närmar sig....
På sommarstugetomten så har jag hört att det skall bli ett stort enplanshus, ett Götenehus.
På sommarstugetomten så har jag hört att det skall bli ett stort enplanshus, ett Götenehus.
Där ser man jag trodde inte att man fick bygga så stort på den tomten..
Vi har nu fått inredningen i tvättstugan och stänkskydd kaklat. Målaren har börjat, Vi har också fått graniten men den va fel skuren!! Vi ville ha vasken så långt åt höger som möjligt i vask skåpet men dem har centrerat den i mitten av skåpet så den ska göras om.
De ska bli så kul att flytta in ”snart”!
Ska försöka uppdatera bloggen nu i helgen
Vi har nu fått inredningen i tvättstugan och stänkskydd kaklat. Målaren har börjat, Vi har också fått graniten men den va fel skuren!! Vi ville ha vasken så långt åt höger som möjligt i vask skåpet men dem har centrerat den i mitten av skåpet så den ska göras om.
De ska bli så kul att flytta in ”snart”!
Ska försöka uppdatera bloggen nu i helgen
God jul & gott nytt år!! önskar även familjen persson
Här kommer nu äntligen lite bilder från insidan.... Sedan är bloggen uppdaterad med fler..... http://havsvik.blogspot.com/
Redigerat:
Tack så mkt, kommer väl snart fler bilder, det finns redan några till på boggen.
Ja nu är det inte lång tid kvar till er inflyttning sara. Vilken dag var det er slutbesiktning??
Snart är pernilla med fam också här, kul!!!!!
Sara: vilken dag har dina föräldrar slutbesiktning???
Ja nu är det inte lång tid kvar till er inflyttning sara. Vilken dag var det er slutbesiktning??
Snart är pernilla med fam också här, kul!!!!!
Sara: vilken dag har dina föräldrar slutbesiktning???
Hej på Er!
Vill bara passa på att säga VÄLKOMNA HIT (gör det nu för annars glömmer jag det), det skall bli kul att ni kommer hit till området!!!!
Pernilla: Det är ju BARA 4 dagar kvar, kul!!!!!!
Sara: vilken dag planerar ni att flytta in då???? Tar det lång tid med möblerna????
Hur som helst så skall det bli jätte roligt när ni kommer hit!!!!
Annika
Vill bara passa på att säga VÄLKOMNA HIT (gör det nu för annars glömmer jag det), det skall bli kul att ni kommer hit till området!!!!
Pernilla: Det är ju BARA 4 dagar kvar, kul!!!!!!
Sara: vilken dag planerar ni att flytta in då???? Tar det lång tid med möblerna????
Hur som helst så skall det bli jätte roligt när ni kommer hit!!!!
Annika
första leveransen kommer redan på måndag efter slutbesiktningen, vi får städa hela helgen tänkte vi.. va de väldigt skitigt i ert hus när ni fick det?
soffan kommer v 9 ! Men vi flyttar nog in så fort vi får sängarna och matbord!!
soffan kommer v 9 ! Men vi flyttar nog in så fort vi får sängarna och matbord!!
NU ÄR DET BARA 14 TIMMAR KVAR!!!!


Det ska bli jätteroligt att äntligen få nycklarna till huset!!
Det kommer att bli städning för hela slanten på onsdag. Sedan går det stora flyttlasset på lördag!
Det ska bli jätteroligt att äntligen få nycklarna till huset!!
Det kommer att bli städning för hela slanten på onsdag. Sedan går det stora flyttlasset på lördag!






