Hej!
Jag köpte begagnade skjutdörrar av okänt märke, och upptäckte vid monteringen att flera av hjulen var trasiga, samt någon av hjulvaggorna. Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med vad det är för tillverkare på dörrarna och/eller var jag kan köpa nya hjul och ev. hjulvaggor?
Hjulets yttre diameter är ca. 25mm, hjulaxeln är ca 10mm i diameter och längd, tjockleken på hjulet är ca. 4mm.
Skjutdörren har ett handtag längs med hela höjden.

• Begagnad skjutdörr i glas med grå ram och handtag, installerad framför en träaltan med trädbevuxen bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasigt hjul från en skjutdörr, monterat i en vit hjulvagga. Hjulet diskuterat i forum för hjälp med att hitta tillverkare och ersättningsdelar.
    Skapa konto
  • Hjulvagga med ett skjutdörrshjul som är delvis skadat och slitet, placerad på en vit yta.
    Skapa konto
  • Plastkomponent från skjutdörr med två hjul och en hjulvagga, sedd från sidan på en vit yta.
    Skapa konto
  • Hjul för skjutdörr i stål och plast, ca 25mm diameter, 10mm axel. Placerad mot en vit bakgrund.
    Skapa konto
  • Trasigt hjul från skjutdörr, sedd från sidan på ett vitt bord, med måttband och andra föremål i bakgrunden.
    Skapa konto
De liknar skjutdörrarna jag har och tror det är från Skånska Byggvaror, vet dock inte hur det ser ut med reservdelar.

S Snappahaneklanen skrev:
De liknar skjutdörrarna jag har och tror det är från Skånska Byggvaror, vet dock inte hur det ser ut med reservdelar.
Har varit i kontakt med dem och det var inte deras.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.