Hej. Jag saknar fantasin att kunna göra en bra planlösning i köket.
Bilden visar nuvarande kök. Den del som går vinkelrätt ut från långsidan består av både över och underskåp vilket för mig blir väldigt instängt. Jag strävar efter att ha en så öppen planlösning som det bara går.
Mitt första problem är hur jag ska placera kyl och frys. (vill ha två separata enheter).
Hoppas någon/några vill bistå med tips och förslag. (huset är ännu inte köpt och budgivningen börjar i slutet av denna vecka.)
MVH
Bilden visar nuvarande kök. Den del som går vinkelrätt ut från långsidan består av både över och underskåp vilket för mig blir väldigt instängt. Jag strävar efter att ha en så öppen planlösning som det bara går.
Mitt första problem är hur jag ska placera kyl och frys. (vill ha två separata enheter).
Hoppas någon/några vill bistå med tips och förslag. (huset är ännu inte köpt och budgivningen börjar i slutet av denna vecka.)
MVH
Svårt att se från ritningen men om det finns plats skulle det kanske vara snyggt om fick in kyl/frys utmed väggen mellan köksfönster och matsalsfönster. Sen kan man ha bänkskåp och skiva framför köksfönstret.
Hej
Ja det var min första tanke. Klantigt av mig att inte mäta den delen av väggen. Tror dock inte att det är möjligt. Möjligtvis om man hittar väldigt smala kyl och frysar.
Finns det fler ideer?
Tycker som sagt var att det är ganska svårmöblerat och köket är ju husets "hjärta" så att säga.
Ja det var min första tanke. Klantigt av mig att inte mäta den delen av väggen. Tror dock inte att det är möjligt. Möjligtvis om man hittar väldigt smala kyl och frysar.
Finns det fler ideer?
Tycker som sagt var att det är ganska svårmöblerat och köket är ju husets "hjärta" så att säga.
Jag hade fyllt väggen där vasken ligger idag med högskåp med integrerad utrustning i form av kyl/frys, ugn etc. Sen hade jag lagt en lång slank bänk utan överskåp i mitten av huset längs korridoren, kanske med en bakomliggande vägg på 1100mm eller liknande...
Håller med coss helt och hållet. Slå igen dörren och ha kyl och frys där. Flytta sedan vasken lite åt höger och ha spisen åt vänster utifrån vasken sett. Så blir det ett bra L-lök. Vill man sedan ha större så fyller man på med en mindre köksö eller fixar det lite senare om man har annat att lägga pengarna på vid ett köp.
Klicka här för att svara