Hej,
Håller på att byta termostater i huset då de gamla har torkat sönder.
Undrar om någon här kan hjälpa mig att hitta rätt adapter motsv. som gör att jag kan ansluta termostaten på radiatorn? På de byggvaruhus jag varit är det ingen som vet vad jag ska ha...
Håller på att byta termostater i huset då de gamla har torkat sönder.
Undrar om någon här kan hjälpa mig att hitta rätt adapter motsv. som gör att jag kan ansluta termostaten på radiatorn? På de byggvaruhus jag varit är det ingen som vet vad jag ska ha...
Kommer här!L lordi skrev:
Har även en termostat som inte har gått sönder ännu, där man även ser mellandelen som saknas på den termostat som är trasig.
De där är lite svåra. Jag har inte lyckats hitta någon ersättare till dem, så då har det blivit byte av hela ventilen.
På den nedre bilden ser det ut som att man ersatt ett gammalt slottsvred.
Det borde gå att hitta en ny insats i MMA's ROT-sortiment och sedan montera en av deras termostatdelar på. Kan dock inte råda dig till vilken, eftersom jag inte vet hur ursprungsvredet såg ut.
Du kanske kan prova att maila bilderna till MMA's (Markaryds metallarmatur) kundtjänst och höra om de kan hjälpa dig.
På den nedre bilden ser det ut som att man ersatt ett gammalt slottsvred.
Det borde gå att hitta en ny insats i MMA's ROT-sortiment och sedan montera en av deras termostatdelar på. Kan dock inte råda dig till vilken, eftersom jag inte vet hur ursprungsvredet såg ut.
Du kanske kan prova att maila bilderna till MMA's (Markaryds metallarmatur) kundtjänst och höra om de kan hjälpa dig.
Klicka här för att svara