Har nÄgon förslag vad man kan göra för sÀnka kostnader pÄ vinterhalvÄret nÀr man inte Àr dÀr, har vattenburen golvvÀrme i ett rum övigar rum vattenburna element.
Har installerat en luftluftpump föt hÄlla huset pÄ ca 10 grader. Kan man stÀnga ner det vattenburna systemet och kanske sÀtta in ett element för hÄlla pannrummet frostfritt?
đŸ€”

• Kontrollpanel för CTC EcoEl med temperaturnivĂ„er och instĂ€llningar pĂ„ displayen, diskussion om att sĂ€nka uppvĂ€rmningskostnader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • LuftvĂ€rmepump frĂ„n Mitsubishi Electric installerad pĂ„ en vit vĂ€gg med synliga rör och kontrollpanel, potentiellt i pannrum.
    Skapa konto
  • Utomhusenhet för Mitsubishi luftvĂ€rmepump mot tegelvĂ€gg, del av system för att sĂ€nka kostnader vintertid.
    Skapa konto
LÄt pannan vara igÄng Ä hÄll normal temperatur i pannan, ca 60-70⁰, stÀll ner framledningstemperaturen till ca 10⁰.

Demmpa Demmpa skrev:
LÄt pannan vara igÄng Ä hÄll normal temperatur i pannan, ca 60-70⁰, stÀll ner framledningstemperaturen till ca 10⁰.
Tack för info. DĂ„ undrar jag fram ledningstemeraturen 10 ° . Jag bifogar bilder pĂ„ pannans fönster skulle vara tacksam om. Vilken temperatur jag ska Ă€ndra? 🙏 Christine

• Kontrollpanel för en CTC-panna med knappar och digital display som visar instĂ€llningar för elpanna och andra parametrar.
    Skapa konto
  • Display pĂ„ panna med instĂ€llningar för max och min framledningstemperatur. Visar vĂ€rden, knappar för navigering och OK.
    Skapa konto
  • Pannans display visar instĂ€llningar med texter som huvud­sĂ€kring, fjĂ€rrstyrning och husparametrar, samt flera knappar under displayen.
    Skapa konto
  • Pannans kontrollpanel med display som visar rumstemperatur och panna, samt knappar för att justera instĂ€llningar. Displayen visar olika driftinformation.
    Skapa konto
  • Display pĂ„ Mitsubishi Electric vĂ€rmepanna visar aktuell temperaturinstĂ€llning som 50 °C samt tid och dag.
    Skapa konto
Klicka hÀr för att svara
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.