Byggahus.se
Färgaffären säger till mig att man inte får använda högtryckstvätt. När jag googlar fasadtvätt får man typ bara upp bilder på företag som ser ut att använda högtryckstvätt, jag fattar inte.

Hur som helst, jag vill ha någon slags automatisk borste på en lång pinne som är kopplad till vatten och helst hade jag velat ha en burk på den jag kan fylla med såpa (jag kommer inte köpa nån värdelös "fasadtvätt" - såpa räcker).

Är det nån som har tips? Jag har en enklare högtryckstvätt om man kan koppla nåt till den.

Tack :)
 
Har borste med teleskopskaft för att tvätta. Men ansluter inte vatten för de rinner bara efter skaftet, ett jä...kladd.
Sprayar på tvättmedel med lågtryckspruta och skurar sedan med borsten, kan duscha på lite vatten med vanligt sprutmunstycke med vattenslang. Avslutar med att skölja med sprutmynstycket.
Jag använder Japes medel fasadtvätt, Grön Fri och Prick Fri (även deras målartvätt vid målning, använd inte för enbart tvätt då den mattar ned ytan)
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Är syftet bara rengöring eller ska det målas? om det senare så kan det löna sig att använda avsett medel eller målartvätt.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Utgick från träfasad i tidigare inlägg.
Borste med teleskopskaft finns "överallt" om du söker.
 
A AndersS skrev:
Utgick från träfasad i tidigare inlägg.
Ja precis det är träfasad!
 
S Stefan1972 skrev:
Är syftet bara rengöring eller ska det målas? om det senare så kan det löna sig att använda avsett medel eller målartvätt.
Min far fick alltid frågor om vilken färg han målade med för att det höll sig fint så länge och det var inget speciellt. Däremot vad han noga med förarbetet och tvättade alltid bara med såpa.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Min far fick alltid frågor om vilken färg han målade med för att det höll sig fint så länge och det var inget speciellt. Däremot vad han noga med förarbetet och tvättade alltid bara med såpa.
Nja, varken såpa, diskmedel, etc, är bra för målning men kan användas vid enbart tvätt av fasad Tvätta en målad yta med såpa respektive målartvätt så märker du skillnad.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.