1 864 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Köpa 5x8 fönster - Hjälp mig hitta rätt!
Medlem
· Jönköping
· 155 inlägg
Hej,
Håller på med badrumsrenovering och inser nu att det vore en fördel att byta ut fönstren (som är från 1965) i samband med detta då fönster i våtzon 1 ska ha tätskikt mot sin karm (svårt att byta fönstret senare och fortfarande uppfylla detta krav).
Hade inte räknat med att fönster ligger på 6-10v leveranstid, så jag försöker hitta lagerförda fönster istället, men just 5x8 verkar inte vara så vanligt, i alla fall inte på fasta fönster som jag nu eftersöker. Och dessutom med frostat/råglas...
Så tips mottages gärna på fönster (5x8) med fast karm och trästomme med alu-utsida, med frostat/råglas, som dessutom finns på lager! Alternativt där man kan köpa dem till kort leveranstid
Med vänlig hälsning
Hasse
Håller på med badrumsrenovering och inser nu att det vore en fördel att byta ut fönstren (som är från 1965) i samband med detta då fönster i våtzon 1 ska ha tätskikt mot sin karm (svårt att byta fönstret senare och fortfarande uppfylla detta krav).
Hade inte räknat med att fönster ligger på 6-10v leveranstid, så jag försöker hitta lagerförda fönster istället, men just 5x8 verkar inte vara så vanligt, i alla fall inte på fasta fönster som jag nu eftersöker. Och dessutom med frostat/råglas...
Så tips mottages gärna på fönster (5x8) med fast karm och trästomme med alu-utsida, med frostat/råglas, som dessutom finns på lager! Alternativt där man kan köpa dem till kort leveranstid
Med vänlig hälsning
Hasse
Medlem
· Jönköping
· 155 inlägg
Hittade på skånskabyggvaror.se http://www.skanskabyggvaror.se/fönster/vrid-%20och%20fasta%20fönster/energi%20aluminium%20fasta/energi_aluminium-3280 fönster som verkar matcha mina önskemål, men leveransvecka 11. Dvs 5 veckor. Minsta jag hittat hittills... Någon med erfarenhet av fönster på skånskabyggvarar?
Medlem
· Jönköping
· 155 inlägg
Dessa fönster matchar måtten och finns på lager: http://www.villafonster.se/prod/VillaFF/VillaFFL/LA/LAV/40701503LAG. Tyvärr är de ju öppningsbara (onödig kostnad för mig) och har heller inte frostat/råglas. Är det någon som har erfarenhet av film som gör glaset suddigt? Vart kan man köpa det? Skulle kunna vara ett alternativ i så fall!
Frostad folie. Åk till någon lokal skylt- eller bildekorfirma så har dom säkert.
Medlem
· Jönköping
· 155 inlägg
Tack för tipsen, tror det blir till att köra på detta. Att vänta 6v vore inte trevligt och att hitta 5x8-fönster med frost på lager känns mindre rimligt.
Liknande trådar
-
Kan man köpa delar till fönster?
Fönster & Dörrar -
Lyckades sabba mitt fönster, 3 glas.. bara köpa nytt?
Fönster & Dörrar -
Vart köpa fönster 90x40 cm med svart aluminiumram, eller bygga själv?
Fönster & Dörrar -
Var köpa måttbeställt vridfönster med bred lodrät men smala vågräta spröjs
Fönster & Dörrar -
Hide a light (el. dyl) i fönstersmygar, vad behöver jag köpa?
Belysning