Håller på att installera en ny blandare i köket. Franke Active Plus, 115.0373.770. Jag har stött på ett problem med den utdragbara pipen.
Hur i h****te får man på den? Uppenbart ska det skruvas in men gängorna sitter långt inne så den når ju inte in dit. Dessutom går det ju inte att skruva på om gänginsatsen inte kommer ut pga ett litet avstick som finns på den. Vad är det jag missar?
Bifogar några bilder samt monteringsanvisning.
Hur i h****te får man på den? Uppenbart ska det skruvas in men gängorna sitter långt inne så den når ju inte in dit. Dessutom går det ju inte att skruva på om gänginsatsen inte kommer ut pga ett litet avstick som finns på den. Vad är det jag missar?
Bifogar några bilder samt monteringsanvisning.
Det är det jag reagerar på. Jag misstänker naturligtvis att den lekande muttern av någon anledning fastnat däri. Ville få respons innan jag ger mig på att försöka få ut den.
Ny blandare och vill liksom inte förstöra något. Var på väg att göra det du skrev ovan, men valde att avvakta när jag ändå skapat tråden.
Kliar i fingrarna liksom. Det är bara det som återstår ju.
Ny blandare och vill liksom inte förstöra något. Var på väg att göra det du skrev ovan, men valde att avvakta när jag ändå skapat tråden.
Kliar i fingrarna liksom. Det är bara det som återstår ju.
Håller på med detta i skrivande stund. Kopplade bort den utdragbara slangen. Försökte få ut den men den kommer inte igenom. Tips? Du som fackman måste ha varit med om detta någon gång tidigare. 
Nej faktiskt inte, det är ju lite av en nymodighet detta med utdragbara pipar. Visst har det funnits förr också men inte i denna utsträckningen för privatpersoners plånböcker.
Och jag kör ju bara storbyggen numera, så nej, jag har inte pillat speciellt mycket på liknande blandare...
Och jag kör ju bara storbyggen numera, så nej, jag har inte pillat speciellt mycket på liknande blandare...
Cykeleker, spikskalle, tandläkarverktyg eller vad du kan tänkas ha tillgängligt.
Klicka här för att svara