Byggahus.se
Hej,

Jag satte på en disk och när disken var klar så slutade maskinen inte låta och på displayen står det 2:04 vilket är programmets starttid.

Det är inget skräp I filtret och allt ser ut som vanligt invändigt.

Någon som har några tips?
 
Kanske du har vatten i underdelen , finns något som heter säkerhet vid läcka , en microbrytare stänger allt och tömnigspumpen startar. Öppna nertill och kolla med en lampa, kan vara en frigolitflotör eller en lite tuss ( som en bit av en disktrasa ) som sitter i framkant, är den blöt blir det samma funktion.
 
Tack. Ska man skriva loss delen på bilden för att komma åt underdelen eller ska man in under maskinen?
 
  • Insidan av en tvättmaskins trumma med synlig mittaxel och öppning för underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej , det sitter en plåt nere vid golvet på framsidan , bakom den är det en massa rör och ledningar, dra ut stickproppen när du mekar.
 
Tack igen. Jag tog bort plåten och såg snabbt att en av slangarna hade lossnat och droppade vatten så satte fast den igen. Ska försöka torka bort så mycket vatten som möjligt.
Jag ser dock ingen frigolitflotör eller tuss.
 
  • Öppet vitvarus kabinett med synlig löst slangen, kablar och mekaniska komponenter, utan frigolitflotör synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av diskmaskin med en återansluten slang och synliga elektriska komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inre delen av en apparat med elektriska kablar och en slang som nyligen återanslutits.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Insida av en apparat med fästa slangar, elektriska kablar och mekaniska komponenter, utan synlig frigolitflotör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får se vad som händer, är lite vill på dom nya med elektronik men äldre kan jag, det finns säkert något som stoppar driften vid läckage, men jag vet inte var den sitter
 
mycket vanligt fel på dessa turkiska maskiner att slangarna lossnar

du har en frigolitbit men den är svår att se
 
  • Gilla
Stefan Ale
  • Laddar…
Tack så mycket för hjälpen!
Slangen på sista bilden till vänster satt lite löst så det läckte vatten där. Jag tog loss slangen, rensade den på lite smuts, torkade upp vattnet, satte tillbaka slangen och allt fungerade igen.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.