Jag är på jakt efter persienner med kvalitet och undrar om någon kan rekommendera en återförsäljare/leverantör. Jag vill helst inte bara ta första bästa då jag har tidigare dåliga erfarenheter. När vi bodde i lägenhet tidigare köpte vi persienner för cirka 900 kr/st. Tyvärr visade det sig efter något år att kvaliteten inte var så imponerande, t.ex. började de gnissla (när man vinklade ”stången” för att justera ljusinsläpp). Därför skulle jag gärna vilja höra era personliga rekommendationer, gärna från någon som haft uppe persiennerna i 2-3 år och sett att de håller måttet.

Det är inget särskilt jag är ute efter förutom just en godtagbar kvalitet. Vanliga vita/gråa persienner duger gott. Vi har treglasfönster som ej går att ”dela”, så det är ”utvändig” montering som gäller (ej innanför glaset alltså). Jag har sett att Ikea har persienner, men litar inte riktigt på dem när det gäller den typen av produkt. Om installation inte ingår är det ett plus, men inget måste. Hoppas någon har bra tips att dela med sig av. Vi bor i Sörmland hyfsat nära Stockholm. Tack på förhand!

Det beror var smärtgränsen är
Silent gliss gör riktiga kvalitetsgrejer, men de är dyra.
Finns på alla kontor på jobbet, funkar felfritt efter 20års slitage

Fjojtmehmet skrev:
Det beror var smärtgränsen är
Silent gliss gör riktiga kvalitetsgrejer, men de är dyra.
Finns på alla kontor på jobbet, funkar felfritt efter 20års slitage
Såg att de hade flera återförsäljare i Stockholm. Bra tips. Tack!

bellevue persienne säljs på många ställen och får bra testresultat funkar mycket bra enligt min erfarenhet.

byggbra skrev:
bellevue persienne säljs på många ställen och får bra testresultat funkar mycket bra enligt min erfarenhet.
Bra tips. Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.