2 297 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hitta gömd kopplingsdosa???
Tjäääna tjäääna,
Någon som har ett bra tips på hur jag kan hitta centrum på en kopplingsdosa som tidigare ägare gömt under innertak i träpanel? Jag har hittat området där kopplingsdosan finns men för att kunna göra en öppning i innertaket (utan att riva ner innertaket) behöver jag få fram exakt var kopplingsdosan finns.
Någon som har något smart tips?
Tackar på förhand........................Eric///
Någon som har ett bra tips på hur jag kan hitta centrum på en kopplingsdosa som tidigare ägare gömt under innertak i träpanel? Jag har hittat området där kopplingsdosan finns men för att kunna göra en öppning i innertaket (utan att riva ner innertaket) behöver jag få fram exakt var kopplingsdosan finns.
Bryt, blockera, prova därefter drar du i trådarna från angränsande dosor och lägger örat mot taketE Eric Hjelte skrev:Tjäääna tjäääna,
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Och du kommer inte åt att se dosan från vinden?
Räkna annars med att den sitter i centrum av rummet.
Möjligen kan en spänningsdetektor vara till hjälp om man hittar en med rätt känslighet.
Eller provborra små hål och ett endoskop för att kika.
Räkna annars med att den sitter i centrum av rummet.
Möjligen kan en spänningsdetektor vara till hjälp om man hittar en med rätt känslighet.
Eller provborra små hål och ett endoskop för att kika.
Klicka här för att svara