Hej
Jag har nu letat och letat, men inte funnit.
Vad jag letar efter är ett system av "garderober" som blir ett kontor med luckor som döljer
mitt kontor när jag inte använder det.
Vi såg ett exempel på teveserien Property-ladder, men hittar inte ett enda när jag googlar.
Visst, man skulle kunna ta melaninskivor och skapa ett själv.
Sedan köpa gångjärn ifrån ikea (eller liknande) till garderober och göra större dörrar till "kontoret"
Det skulle kanske till och med gå att ta 2st 1m breda garderober göra om dom.
Vet inte om det framgår vad jag menar, men lite grann som bilden nedan.
Vore jättetacksam om ni har ideer eller länkar till ställen där man kan handla
-
-
13 maj 2012 08:26 #2
Att göra dörrar som är 2*1 m i tex melemin blir väldigt sladdriga men om man använder min 4 gänjärn per sida så håller det nog i alla fall även om dörren blir lite fladdrig. Går i och för sig att staga med något på insidan.
Jag tror på att plats bygga något. Om man konvertera två garderober till en stor så måste den i alla fall stagas efter som matrealet är väll tunt och man vill inte ha någon botten. Den blir så stor och tung så den kommer i alla fall inte gå att flytta.
Om man väljer att den skall stå i ett hörn kan man bygga en vägg på diagonalen mellan dom befintliga väggarna som ett klassiskt hörnskåp.
Pär -
13 maj 2012 09:19 #3
Kanske en aning OT, men det finns ändå så pass många tips där att det är motiverat
På http://unclutterer.com/
finns kategorin "Workspace of the week"
http://unclutterer.com/category/workspace-of-the-week/
Många av dem är i stil med vad du är ute efter, om jag tolkar TS rätt. -
13 maj 2012 10:09 #4
Jag hittade en variant till med vikdörrar. Det skulle kanske kunna gå.
Det primära är ju att "få bort" kontoret ur synfältet, och vikdörrar kan ju lösa "problemet", fast då blir det lite mer permanent än vad jag hade tänkt mig från början. -
14 maj 2012 01:09 #5
Lamellgardiner eller kanske ett draperi? Ikea har en svängbar gardinskena som man kan sätta i taket.
Själv har jag byggt om ett gammalt kinnarps akrivskåp för hängmappar till datormöbel. Tangentbordshyllan och datorhyllan sitter på expansionsbeslagen för hängmappar, och kan dras ut. Jag har två hål i baksidan längst nere. På det hål som sitter nära datorns framsida sitter en PC-fläkt som drivs av datorn och trycker in luft i skåpet, och i det andra hålet går allt kablage in. På det sättet cirkulerar luften i skåpets nedredel även när jalusidörren är neddragen så det går att stänga skåpet med datorn på utan att det blir snabbt överhettat.
Tyvärr ryms inte ett helt kontor i skåpet. Hade jag haft ett skåp till hade jag kunnat ställa in skrivaren och alla papper där.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in