Gick med i en grupp på fb av ren nyfikenhet.
"Ödehus" något.
Skitspännande
människor som hittar gamla ödehus mitt ute i ingenstans. Allt från helt underbara herrgårdar som tyvärr växer igen till gamla torp med gamla scaniaorginal 
Nu till frågan, var går hemfridzonen på ett ödehus, eller finns det överhuvudtaget någon sådan?
OT, kan varmt rekommendera den gruppen, riktigt fina byggnader med en garanterad spännande historia
Klistrar in smakprov från deras galleri
"Ödehus" något.
Skitspännande
Nu till frågan, var går hemfridzonen på ett ödehus, eller finns det överhuvudtaget någon sådan?
OT, kan varmt rekommendera den gruppen, riktigt fina byggnader med en garanterad spännande historia
Klistrar in smakprov från deras galleri
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Njaa, man får givetvis inte gå in i andras hus, även om de står öde. Men hemfridzon bygger ju på att det är ett hem, så om huset verkligen är öde, så borde allemansrätten ge dig rätt att gå på tomten.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Instämmer med Hempularen!
Att en ruin, full med igelkottar och fladdermöss, mitt ute i skogen, skulle omgärdas av någon slags tabubelagd hemfridszon känns lite creepy.
Finfina renoveringsobjekt dock!
Men har för stunden nog med att hålla stället jag bor i i beboeligt skick
Att en ruin, full med igelkottar och fladdermöss, mitt ute i skogen, skulle omgärdas av någon slags tabubelagd hemfridszon känns lite creepy.
Finfina renoveringsobjekt dock!
Men har för stunden nog med att hålla stället jag bor i i beboeligt skick
Ok, det var en sluten grupp..
Den "största" verkar vara den jag nämnde innan med nästan 40k medlemmar i en öppen grupp...
Sök bara på "Övergivna" i sökfältet o filtrera sen "grupper" så hittar du allt möjligt från hus, bilar, båtar och tennisbanor
Den "största" verkar vara den jag nämnde innan med nästan 40k medlemmar i en öppen grupp...
Sök bara på "Övergivna" i sökfältet o filtrera sen "grupper" så hittar du allt möjligt från hus, bilar, båtar och tennisbanor
Klicka här för att svara