Medlem
· Östergötland
· 20 inlägg
Några fler medlemmar som blivit tilldelade tomt i Harvestad? 
Vi har blivit tilldelade en tomt, Nässelgarnet 2 (fig 3). Vilken tomt har ni fått?
Medlem
· Östergötland
· 2 inlägg
Kul! Vi fick Nässelbatteriet 2 (fig.9). Är i fullt sjå att kolla utbudet av 2-plans hus. Har ni fastnat för något speciellt än?
Vi har nog kommit ganska långt redan, vi var förberedda på det här tomtsläppet. Vi vill ha ett större tvåplanshus med egen planlösning. Just nu lutar det mot Myresjöhus.
Kollar ni på någon leverantör mer än någon annan?
Lite nyfiken, har ni barn? Vi har tre, pojke född 2001 och två flickor födda 2010 och 2012.
Kollar ni på någon leverantör mer än någon annan?
Lite nyfiken, har ni barn? Vi har tre, pojke född 2001 och två flickor födda 2010 och 2012.
Medlem
· Östergötland
· 2 inlägg
Det lutar nog åt myresjöhus för vår del också. Har två barn, pojke 2009 och flicka 2012 
Lånar tråden och passar på att ställa en fråga. Hur länge hade ni stått i kö för att bli tilldelade tomt i Harvestad? Vi har nyligen ställt oss i kö hos tomtförmedlingen men har nu fått höra om bekantas bekanta som väntat många år i tomtkö utan att bli erbjudna att köpa tomt. Dock ej i Harvestad, men det är där vi önskar bygga så småningom. Mycket tacksam för svar!
Medlem
· Östergötland
· 20 inlägg
Hejsan, jag har inte koll på exakt hur länge vi stod, men ungefär 5 år. Vi hade plats 23 av 28 tillgängliga tomter. Fick vårat 5e val av 10 anmälda intressanta tomter.
Med vänlig hälsning,
Christian
Med vänlig hälsning,
Christian
Medlem
· Östergötland
· 20 inlägg
Kan även tillägga att det blir ett Myresjöhus Smart 168 för våran del. Nybyggnadskartan är klar så det blir alltså bygglovshandlingar som ska in härnäst.
Medlem
· Östergötland
· 20 inlägg
De flesta tomterna verkar vara sålda, men få som vill ge sig till känna 
Vi har planerat kök, gjort slutbeställning samt fått bygglovet godkänt sen senast. Nu blir det nog stiltje för våran del några veckor...
Vi har planerat kök, gjort slutbeställning samt fått bygglovet godkänt sen senast. Nu blir det nog stiltje för våran del några veckor...
Mellan tummen och pekfingret, vad har ni för budget när ni bygger allt som allt?
christian940 skrev:
Medlem
· Östergötland
· 20 inlägg
Vi har väl haft någon slags smärtgräns vid 4 för hus, tomt, avgifter och byggnation. Har totalentreprenad och som det ser ut nu ligger vi på 3.85 ungefär.blob skrev:
Vi har inte räknat med iordningställande av tomt (plattor, altan, gräs etc) utan tar det allt eftersom.
Hej! Vi ska också bygga hus i Harvestad. Dock blev det inte kommunal tomt för oss tyvärr utan valde ett av husen som Östgötahus bygger bredvid Östenssons. När räknar ni med att flytta in? Vårt blir klart i juli/aug. Kul att följas åt! Någon mer med små barn? Våra är födda -11 resp -13. 
Hej! Östgöta husen ser trevliga ut... Några är redan uppe såg jag. Vi räknar med att flytta in i slutet av september eller början av oktober. Vi har en kille född 12 och en bäbis till på G...
Det verkar vara en hel del småbarnsföräldrar i vårt område. Hoppas på god grannsämja...
Det verkar vara en hel del småbarnsföräldrar i vårt område. Hoppas på god grannsämja...
Jaha kul! Vad ska ni bygga för hus? Och vart ligger tomten?ikooo skrev:
Verkl kul med barnfamiljer nära! 👍😃