819 läst ·
2 svar
819 läst
2 svar
Har en golvvärmeslinga över 90kvm
Vattenburen golvvärme och den är ojämn då det inte gjorts riktigt
Kan jag använda wifistyrning för att lösa problemet eller är det kört?
Kan jag använda wifistyrning för att lösa problemet eller är det kört?
Hej!
Jag vet inte hur Wifi-styrning ska kunna lösa problemet. Jag antar att slingorna är förlagda med för stort eller olika avstånd?
Eller är det olika i olika rum? Då kanske det kan gå att justera temperaturerna/flödet så att du får jämnare temperatur.
Ojämnt kan ju även avse luft eller liknande i detta fall - isf kan ju luftning hjälpa?
MVH
Robin
Jag vet inte hur Wifi-styrning ska kunna lösa problemet. Jag antar att slingorna är förlagda med för stort eller olika avstånd?
Eller är det olika i olika rum? Då kanske det kan gå att justera temperaturerna/flödet så att du får jämnare temperatur.
Ojämnt kan ju även avse luft eller liknande i detta fall - isf kan ju luftning hjälpa?
MVH
Robin
Det ska tydligen vara värmefördelare som tar ca 20 kvm varderaRobin Toneby skrev:
Hej!
MVH
Robin
Det finns inte här
Utan luftvattenpumpen ska driva runt allt
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Renovera källare med betongplatta på mark
Byggmaterial & Byggteknik -
Renovering 25 år gammalt badrum med rör i rör
Badrum -
Återställa renoveringstapet eller kakel/färg direkt på gips?
Färg, Måla & Tapetsera -
Renovera innerdörr från 30-40-talet
Byggnadsvård -
Konstant övertryck i golvvärmeslingan - vattenburen
Värme allmänt