Byggahus.se

Har du fått ersättning på en "dolda fel" försäkring?

• Antal röster
    9
Läste en artikel idag i SvD (som i princip jag uppfattade som reklam för Anticimex) och började fundera då jag har hört från ett par kollegor som varit missnöjda med sina "dolda fel" försäkringar om någon har fått ut ersättning?

Jag har själv vid de senaste husaffärerna haft besiktning, båda gångerna mest för att kunna förhandla ner priset lite (enda budbivare) och inte för att få försäkringen då jag alltid klassat dem som värdelösa.

I princip allt som kan kosta pengar och där risker finns har vi "undantag" i besiktningen och besiktningsmannen från Anticimex (som vi hade första gången) ansåg inte att kallvind var möjlig att inspektera trots att det fanns lucka i hallen med stege, han missade också att det var kakel på kakel i badrummet vilket jag direkt såg (men det blev ändå undantaget eftersom det var oklart hur gammalt tätskiktet var)...

Jag blev bara nyfiken om någon har fått ut något...

Tätskikt i tvättstuga som var felaktigt utfört föll pga ett bomljud i platta vid dörren. Inte i närheten av skadat område eller ens relaterat. Men Notering om bomljud gjorde att vi fick fördjupad undersökningsplikt enligt jordabalken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.