Min fråga är hur ofta gör ni rent era badrums handfat. Själv har jag Ikea handfat och rörsystemet från ikea. När jag menar göra rent då menar jag rören.

Skulle gissa på 2-3ggr/år.

Vid behov...

• Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
2-3 går/år är det mycket?

Inte en enda gång på 2.5 år. Men nu börjar det bli dags.. nybyggt :)

harry73
Gjorde det igår i ena badrummet och för en månad sen i andra. Det blir troligtvis 1 a 2 ggr per år

Vid behov, gissningsvis ca 2ggr/år.

Finns det någon lösning så att det mer underhållnings fri.

S
Det är bara o gilla läget.
Det är ju ett pyttelitet jobb o göra rent rören vid handfatet, inte spec. Äckligt heller.

Avloppsrören efter avfallskvarn däremot, fy helvete säger jag :)

harry73
Lips74 skrev:
Hur ofta gör du det i dagsläget? Har ni långt hår i familjen? Små barn som använder för mycket handtvål?

Lips74 skrev:
Japp! Raka av dig håret, använd inte tvål, släng tandkrämen och kasta ut kärringen :thumbup:

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Har tre kvinnor ♀ i hushållet och jag får rengöra 4-5 går/år. Mina rör ser så här ut. Är det något jag kan förbättra?

DSC_0412.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

harry73
Lär din fru och döttrar att göra rent.

• Gilla
Tamazin
  • Laddar…
Yeah right!!!!

C
Tycker en sådan bottenventil där silen sitter ihop med proppen underlättar väsentligt.
GBG_Bottenventilspropp_8573028_1939.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om du kan offra lite utrymme under handfatet misstänker jag att det är lättare att hålla efter en mer klassisk avloppsdragning med endast en krök efter vattenlåset. Annars ser det där vattenlåset ut att vara en variant som är lätt att hålla efter. På ett ställe har vi en hopplös variant där man måste hålla på och pilla med en skruvmejsel för att komma åt där skiten samlas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.