Är det någon som kan tipsa om någon sorts byggsäck/plastpåse på typ 110-120l som är i grövre tjockare plast?
Har beställt en säck med myrmedel som kom i en pappsäck, och den vill jag lägga i en plastsäck som är tät och inte går sönder som en vanlig sopsäck kan göra.

• Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Satsuki
Plastback med lock?

O O skrev:
Biltemas blå byggsopsäck?
[bild]
Jag har kikat på dom men känns som själva plasten är tunn ändå mot vad jag tror finns i andra sorter…

Satsuki KristinaRT skrev:
Plastback med lock?
Jag får för mig jag kan pressa ur luft för bättre hållbarhet i en påse/säck (?)

Satsuki
G gluecifer skrev:
Jag får för mig jag kan pressa ur luft för bättre hållbarhet i en påse/säck (?)
Sant, men backar är hållbarare än plastpåsar
och det finns med bra lock som man ”snäpper” på plats.
Sedan är väl frågan hur länge du tänkt förvar gödningen och hur fort den oxiderar. Mineralgödning är nog inte så känslig om du inte tänkt spara den i fler år…

Alla former av sopsäckar med återvunnen plast är värdelösa. De spricker sjukt lätt. De fungerar för mjuka material, men finns det något vasst som skär hål så fortsätter de att spricka. Annars tycker jag att soppåsar är en perfekt återanvändning av plast som annars skulle förbrännas direkt.

• Gilla
gluecifer och 1 till
  • Laddar…
Kolla på latrinsäckar, de har grövre plast men är ju inte så stora.

Jag tycker att Bauhaus blå känns rätt sega och bra. Packar man trä med spik i tar de sig förstås igenom men den känns inte skör på något vis.

när jag jobbade så var de säckar som var blåfärgade både in o utvändigt starkare en de säckar som var blå utvändigt och svarta på insidan

Finns det inte säckar som är av plastväv? Blir väl inte lufttätt på samma sätt men jag ska ju ha säck i säck.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.