Hej!

Keramiken på min CTC V35 ser fortfarande bra ut efter stenhårt eldande sen -05.
Har bara 1000 liter ack och eldar även på sommaren för varmvatten.
Lite småsprickor som har varit nästan från starten annars ser keramiken jättefin ut.

Byter man när den säckar ihop eller kan man se det på något annat sätt??

För övrigt har jag fått byta den rostfria baffeln. Fick hjälp av en duktig smed och gjorde den i 4mm istället för orginal som kanske var 2 mm.
Tyckte mig se en lite bättre effekt med det bytet....:)

Ha de!!
 
Hej på dig V35eldarvän! Min keramik från -06 håller även den ihop fortfarande. Det som troligtvis kommer gå sönder först är de luftkanalerna som går genom keramiken och mynnar ut under den fyrkantiga gjutjärnsbiten som ligger försänkt i keramiken.

Min keramik har redan spruckit i det området men håller sig ändå på plats. När det börjar lossna bitar där är det nog dags för ett byte. Har nu bytt baffeln/brännplåten, se separat tråd...
/Christer
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.