2 131 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Hade grym tur... högtryckstvätten frös *inte* sönder
Medlem
· Sverige
· 5 651 inlägg
Skriver detta mest som "note to self", och som en heads-up till andra obetänksamma individer.
För i h****te... se till att ta in grejer som körs med vatten in i värmen på vintrarna. Lämna dom inte i ett garage i -20.
Nu hade jag en sagolik tur att min helt ok Kärcher K4 Premium inte frös sönder men jag hade inte blivit ett skit förvånad om så vore fallet. Kanske kan ha berott på att jag tömde ur det mesta av vattnet sist jag använde den i höstas.
Men detta är snudd på idiotförklaring av mig själv jag fattar inte hur tag tänker. Har ändå klivit över denna stackars högtryckstvätt flera gånger i garaget nu i smällkalla februari...
För i h****te... se till att ta in grejer som körs med vatten in i värmen på vintrarna. Lämna dom inte i ett garage i -20.
Nu hade jag en sagolik tur att min helt ok Kärcher K4 Premium inte frös sönder men jag hade inte blivit ett skit förvånad om så vore fallet. Kanske kan ha berott på att jag tömde ur det mesta av vattnet sist jag använde den i höstas.
Men detta är snudd på idiotförklaring av mig själv jag fattar inte hur tag tänker. Har ändå klivit över denna stackars högtryckstvätt flera gånger i garaget nu i smällkalla februari...
Gjorde typ samma tabbe på sommarstället.H Harald Blåtumme skrev:
Tömde K3:an superseriöst på vatten och lämnade den medvetet i minusgrader i förrådet i tron att den inte skulle frysa ... men det gjorde den. Snyftade till mig en garanti-reparation eftersom den var typ helt ny.
Numera tar grannen med stort varmförråd hand om bänkdiskmaskinen, K4:an, samt vindsurfingbrädorna, belönas med några goa öl på bänken när surfingbrädorna tas ut ;-)
Hej
Slår i samband med detta ett slag för den billiga frostfria förvaringsskåpet som svärfar kör i sommarstugan. En utrangerad frys(eller kyl) med en 199 kronors frostvakt i. Rymmer högtryckstvätten och alla vattenburna målarfärger. Drar inte el så att man märker det på räkningen särskilt mycket.
Vi har skåpet i ett kallförråd men det skulle kunna stå ute om det vore så.
/LOB
Slår i samband med detta ett slag för den billiga frostfria förvaringsskåpet som svärfar kör i sommarstugan. En utrangerad frys(eller kyl) med en 199 kronors frostvakt i. Rymmer högtryckstvätten och alla vattenburna målarfärger. Drar inte el så att man märker det på räkningen särskilt mycket.
Vi har skåpet i ett kallförråd men det skulle kunna stå ute om det vore så.
/LOB
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ekonomisk smäll efter husköp – lurad eller otur? Vad hade du gjort?
Juridik -
Fakturerad för en reklamation? Hur hade ni gjort?
Vatten & Avlopp -
Ryobi gersåg (EMS 254L) - Hur dåliga är dom? Hade jag otur?
Verktyg & Maskiner -
Hade ni satt arbetstanken på retur eller tilloppet?
Värmepumpar -
Vi hade tur när vi byggde hus(blev billigare än att köpa begagnat
Hustillverkare