Har GU10 lampor på fasaden, led varianter. Prövat en del olika, några kinabeställda från aliexpress å andra från tex Jula etc. Lägsta wattstyrka jag hittat är 2.5w. Men jag tycker det blir aldeles för mycket ljus.

Söker tips om lampor med kanske 0.5w som inte är kinaskräp.

Oj. 0.5 watt har jag aldrig sett. Betvivlar att det finns så svaga gu10.
En dimmer istället då?

Nej jag vet, men en dimmer på hela installationen med skymmningsrelö med timer kopplat direkt på kopplingsplint på elen av yrkeselektriker känns aldeles för jobbig att röra, dessutom måste jag ha dimmbara ledlampor vilket gör det väldigt mycket dyrare med cirka 25st lampor

Ja det skulle kunna vara värt ett test. De flesta jag beställt är kallvita dock, trots att de lovar annat....

mb77tyson skrev:
Ja det skulle kunna vara värt ett test. De flesta jag beställt är kallvita dock, trots att de lovar annat....
Ja, tittar du på omdömena om dessa 1W-are så klagar just någon på att de är alldeles för "blå", och får hela rummet att se ut som ett bårhus... :) Så de är antagligen inte så varmvita...

Ha ha nä, jag har beställt från Kina där de lovade varmvitt, men var jätteblåa. En gång fick jag en laddning där alla lampor var olika 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.