Hej,
Har ärvt en ändre Grythyttegrupp. Finns renoveringssatser att köpa men de är snordyra. Träribborna på stolarna finns kvar så de kan jag mäta och ersätta däremot så finns det inget trä till bordet, har bara stativet i järn kvar.
Någon vänlig själ som skulle vilja mäta ribborna på sitt 9A-bord (HxB) och posta här?
(stativet jag har är till ø100cm)
Om man orkar så skulle jag bli glad av en bild på undersidan för att se hur allt sitter samman.
Vänligaste hälsningarna
Fredrik
Har ärvt en ändre Grythyttegrupp. Finns renoveringssatser att köpa men de är snordyra. Träribborna på stolarna finns kvar så de kan jag mäta och ersätta däremot så finns det inget trä till bordet, har bara stativet i järn kvar.
Någon vänlig själ som skulle vilja mäta ribborna på sitt 9A-bord (HxB) och posta här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(stativet jag har är till ø100cm)
Om man orkar så skulle jag bli glad av en bild på undersidan för att se hur allt sitter samman.
Vänligaste hälsningarna
Fredrik
Har för mig att bräderna på bordet har samma mått som sitsen på stolarna, är dock inte helt hundra.
Konstruktionen under bordet är bara två eller tre bräder på motsatt håll mot "skivan".
Sen sitter stativet fast med fyra fästen (rörfäste?) enligt nedan i lämplig dimension.
Konstruktionen under bordet är bara två eller tre bräder på motsatt håll mot "skivan".
Sen sitter stativet fast med fyra fästen (rörfäste?) enligt nedan i lämplig dimension.
Logga in
Skapa konto
Är kanske på sin plats att jag redovisar resultatet. Kan ju vara någon annan som har eller kommer få samma funderingar
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snyggt! Kul sätt att förädla furu! Jag lyckades hitta dimensionerna på annan tråd, vet ej helt hur exakta de är, men någon annan kanske har användning av dem. Hojta till om du tror de inte stämmer.greenteng skrev:
Hej!
Är också intresserad av dimensionen på bräderna till bordsskivan, 9 A
På förhand Tack / Cecilia
Är också intresserad av dimensionen på bräderna till bordsskivan, 9 A
På förhand Tack / Cecilia
Jag har ett gammalt bord som jag tror är original eller eventuellt renoverat för mer än 30 år sedan.
Diameter på bordet är 1000 mm.
Det är 8 stycken 120x15 mm brädor med 5,7 mm glipa. Alla 8 brädor har full bredd.
Diameter på bordet är 1000 mm.
Det är 8 stycken 120x15 mm brädor med 5,7 mm glipa. Alla 8 brädor har full bredd.
Logga in
Skapa konto
Nice. Ett riktigt stort tack!P Pucco skrev:
Har bara stålställningen kvar så detta underlättar avsevärt.