Har läst de flesta trådar kring grovdammsugare....har tidigare köpt billigt skräp från Rusta och dessa fullkomligen "spottar" ut allt slipdamm. Finns det någon hyffsat billig grovdammsugare som klarar slipdamm..vet att Festool finns för +4000kr och uppåt men någon annat märke som klarar uppgiften i prisklassen 2000kr?

Vet inte vad reservationspriset är på denna är? Kostar över 5000:- ny tror jag.

Blå Bosch GAS25 har ett bättre filter o kostar från 2500

Jag har en Kärcher NT 361 Eco. Gav 2500 för den. Den har 35l påse ifall du vill använda påse, samt hepa filter. Har använt min vid badrums renovering samt garagebygge. Kan säga att den klarar hur mycket gips + slipdamm som helst, INGET läcker ut!

TrollMann skrev:
Jag har en Kärcher NT 361 Eco. Gav 2500 för den. Den har 35l påse ifall du vill använda påse, samt hepa filter. Har använt min vid badrums renovering samt garagebygge. Kan säga att den klarar hur mycket gips + slipdamm som helst, INGET läcker ut!

Låter onekligen intressant....Var hittade Du denna för detta priset? Bästa pris jag finner på nätet är 3500kr....

Köpte den på Swedol, antar att de hade en "drive" då eller så.

En till sak, den suger lika starkt även ifall påsen nästan är full. Dvs du tappar inget i sugeffekt som man gör med billigare modeller.

Då är det bara till att försöka hitta en till ett bra pris:)

Jag har en Metabo med dubbla filter + filterskakning. Den väger lite mer än de flesta andra, men spelar ingen roll. Den är riktigt bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.