Hej!

Är det någon som skulle tänka sig att hjälpa oss med en skiss på hur ni byggt en grind liknande bilden bifogat?

Tack på förhand!

• Vit trägrind med diagonala spjälor och hållare för lås, placerad på en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det mer specifikt du funderar på? Hur den är byggd syns väl på bilden?

SkitOxe SkitOxe skrev:
Vad är det mer specifikt du funderar på? Hur den är byggd syns väl på bilden?
Vilket material ska man använda för att bygga själva "ramen" så spjällorna och hur hade du börjat att bygga ihop det? En så kallad "dummy proof" guide.

Tack på förhand!

Reglarna till ramen ser ut att ha någon form av hyvling, men om man bortser från det så bör du kunna ta regler av dimension 45x95, gera 45 grader i hörnen och skruvlimma. Sen bygger du ribborna av tex 22x70 eller liknande. Därefter spackla, måla och fäst gångjärn.

Säkert nån annan som kan komma med fler smarta inspel, men med ovan har du en start iallafall.

lycka till!

• Gilla
Staketbygger
  • Laddar…
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Reglarna till ramen ser ut att ha någon form av hyvling, men om man bortser från det så bör du kunna ta regler av dimension 45x95, gera 45 grader i hörnen och skruvlimma. Sen bygger du ribborna av tex 22x70 eller liknande. Därefter spackla, måla och fäst gångjärn.

Säkert nån annan som kan komma med fler smarta inspel, men med ovan har du en start iallafall.

lycka till!
Tvärslån är tappad och limmad..det man kan göra är att använda dubbla plankor och fälla in och limma för att få en formstabilare grind

• Gilla
Staketbygger och 1 till
  • Laddar…
Hur hade ni gjort här? Kan inte hänga på grinden där nere för bultarna till stolpen är i vägen o så som de är nu gör att jag inte kan skruva fast den innersta skruven. Kluven...

• Vit trädgårdsgrind delvis öppen med bultar nära stolpe som hindrar placering, verktyg syns på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det jag som ser dåligt, eller är bilden helt svart?

useless useless skrev:
Är det jag som ser dåligt, eller är bilden helt svart?
Tryck på bilden så kommer den fram.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.