Hej!

Först och främst: värmesystem är inte riktigt min grej, så påpeka mer än gärna korkade tankar.

Jag har en gammal acc tank där jag manuellt ändrar flödet ut till elementen med en ventil (esbe tm20). Varje höst och vår känns det som jag springer och justerar som en galning på ventilen för att få en vettig temperatur i huset.

Vissa av radiatorernas ventildelar är ganska kassa (dock nya termostater sedan ett par år tillbaka). Jag planerar att byta ut samtliga som är dåliga.

Kommer detta att lösa problemet, eller bör jag kolla på något automatiskt ställdon för ventilen på tanken? Vad väljer jag då? Önskar att komma billigt undan så klart, men ändå få god funktion.

Med vänlig hälsning,
Sebastian

R
Du ska investera i en shuntanläggning , sen sköter det sig själv ,, nu får du springa och vrida , i bland för kallti bland för varmt ,samt att det blir bättre klimat i huset så blir även ekonomin detsamma
Du behöver inte värsta sorten , räcker med mellanting , , tar en ESBE motor så passar den direkt på shunten , den s.k. reglercentralen kan vara vad som helst i fabrikat , det enda att tänka på är spänningen dom finns i
24V eller 230V drift och då måste det stämma med varandra
Du kommer inte att ångra dig

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.