Har nyligen köpt ett äldre hus från 1880 och i ett av rummen saknas ett dörrblad. Öppningen är 81x193 och jag har lite svårt att hitta nån dörr med det måttet.
Lyckades komma över en dörr som var 69x193 och tänker att man kanske skulle kunna bredda den på något sätt. Typ klyva på mitten och lägga in en mittenbräda så det blir sex speglar.
Nån som gjort det?
Förmodligen är det alldeles för tidsödande...
Lyckades komma över en dörr som var 69x193 och tänker att man kanske skulle kunna bredda den på något sätt. Typ klyva på mitten och lägga in en mittenbräda så det blir sex speglar.
Nån som gjort det?
Förmodligen är det alldeles för tidsödande...
Ja jag har varit inne på den tanken med. Det bör vara den enklaste vägen att gå. Kanske blir till att göra så först och sen hoppas att jag hittar en dörr med rätt mått.
Att klyva på mitten skulle dock bli mer symmetriskt 😊 Men oerhört mycket mer besvärligt 👌
Att klyva på mitten skulle dock bli mer symmetriskt 😊 Men oerhört mycket mer besvärligt 👌
Tog tjuren i hornen och la ner alldeles för mycket tid på det här projektet i helgen. Men det går framåt och blir riktigt bra. Bifogar några bilder på hur dörren ser ut nu.
Haha, ja jag hade två identiska dörrar. Tyvärr får smala. Annars hade det varit dumt 😊
Det var en annan dörr jag hade med i första bilden. Kom över ett nytt gäng dörrar förra helgen och av dem kunde jag göra så här.
Hittade inte mina handcirkelsågar nu efter jag flyttat så det fick bli fogsvansen. Ett jäkla slit 😁
Det var en annan dörr jag hade med i första bilden. Kom över ett nytt gäng dörrar förra helgen och av dem kunde jag göra så här.
Hittade inte mina handcirkelsågar nu efter jag flyttat så det fick bli fogsvansen. Ett jäkla slit 😁
Redigerat: