1 230 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Golvvärme i garageplatta??
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 735 inlägg
Innan någon riktig byggare som kan normer osv svarar så kan du bläddra igenom http://www.konsumentverket.se/Documents/bock_bro_fold/golvvarme.pdf som har siffror och diagram på det. Tumregeln verkar vara 250mm.
Sedan skulle jag själv ta en allvarlig funderare på varför garaget skulle ha golvvärme (smälta bort snön på vintern?), men det är jag det, och smaken är ju bekant, osv.
Sedan skulle jag själv ta en allvarlig funderare på varför garaget skulle ha golvvärme (smälta bort snön på vintern?), men det är jag det, och smaken är ju bekant, osv.
Det beror på hur garaget ska användas. Ska du ha samma temperatur som inomhus så kan du givetvis använda samma tumregler som för hus, dvs någonstans mellan 200 och 300 mm, men ska du t ex bara ha frostfritt så är det antagligen inte värt att isolera så mycket.
Själv har jag 200 mm i min verkstad, men då har jag också tagit höjd för att hålla en lite högre temperatur.
Själv har jag 200 mm i min verkstad, men då har jag också tagit höjd för att hålla en lite högre temperatur.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Sprickor i garageplatta/golvvärme. Allvarligt?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Sprickor i garageplatta/golvvärme allvarligt?
Grund & Markarbeten -
Golvvärme på oisolerad garageplatta.
Värme allmänt -
Golvvärme i del av garageplatta
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Garageplatta +golvvärme
Värme allmänt