Hej alla!
Är det någon som kan hjälpa mig att förstå vad de här golvtermostaterna heter? Jag tror att de kom med huset som byggdes 1989 och de behöver verkligen uppdateras.😅
Tack för svar!Demmpa skrev:
Finns det någon typ av handratt som kan skruvas upp/ner likt en smart termostat?
Med andra ord, vad hade du gjort om det var ditt hus? 😅 jag kan noll om det här som det nog märks 😂
Jag hade först justerat in förinställningen på varje radiator/golvvärmeshunt så att det blir "lagom" temperaturfördelning mellan rummen.
Inte säkert att det blir "rätt" rumstemperatur.
Sen hade jag justerat centrala reglersystemet gällande värmekurvan (kurvlutningen och parallellförskjutningen) så att det blir "lagom" framledningstemperatur så att "rätt" rumstemperatur erhålls oberoende utetemperaturen.
Sen hade jag justerat centrala reglersystemet gällande värmekurvan (kurvlutningen och parallellförskjutningen) så att det blir "lagom" framledningstemperatur så att "rätt" rumstemperatur erhålls oberoende utetemperaturen.
Tack

Tack för svaret, jag kikar på det hela!Demmpa skrev:
Jag hade först justerat in förinställningen på varje radiator/golvvärmeshunt så att det blir "lagom" temperaturfördelning mellan rummen.
Klicka här för att svara