Tänkte höra om någon har en lösning.
I mitt badrum så har jag en vanlig golvbrunn i duschen. Det luktar illa ifrån den. Självklart har jag rengjort den men så fort man duschat en gång och den får stå en dag då börjar det lukta igen. När jag har tagit bort vattenlåset och håller handen över så drar det ifrån brunnen, antar att de är den vinden som drar upp den dåliga lukten. Ska det vara så? Bör jag byta vattenlås? Eller någon annan lösning?

Tack på förhand för svar, vill inte ha ett illaluktande badrum ;)

Hade själv samma problem förut.
Det visade sig att det var hål i vattenlåset, dvs luften läckte in genom avloppet.

Du har ofta undertryck inomhus och avloppet har ett luftningsrör anslutet direkt ut i luften. Då drar det in ganska lätt genom avloppsröret.

magnu skrev:
Hade själv samma problem förut.
Det visade sig att det var hål i vattenlåset, dvs luften läckte in genom avloppet.

Du har ofta undertryck inomhus och avloppet har ett luftningsrör anslutet direkt ut i luften. Då drar det in ganska lätt genom avloppsröret.
Okej, då ska jag nog allt åka och köpa ett nytt vattenlås i morgon.
Tack för svaret, trevlig helg!

:)

Paul-Staffanstorp
När du tagit bort vattenlåset så är det väl inget konstigt att det drar från brunnen...

Det är ju just detta vattenlåset ska hindra...

Drar det från brunnen när vattenlåset sitter i... DÅ har du ett problem med vattenlåset...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.