Byggahus.se
Efter att ha beställt "lite prylar" som ska ersätta ett kök från -68 kom problemet "golv" Som man bör lägga finnan övrigt.
Idag är det ett klickgolv (likn) i trä, utslitet framför diskbänken, måste bytas. Köket, litet, är i två delar, "matdel" resp "köksdel".
Vad skall jag ha? Nuvarande golv tål inte blöta, gillar INTE..
Vad ska man ha? Kan man på lämpligt sätt dela på golvet med trädel i matavdelningen och plast i köksdelen.?
Annat mer tåligt trägolv (bättre än nuvarande lamninatliknande?)
Tänkte tjockare trä och olja/fernissa?
 
BirgitS
W WilleR skrev:
Kan man på lämpligt sätt dela på golvet med trädel i matavdelningen och plast i köksdelen.?
Javisst kan man det och med lämplig tunn skarv/övergångslist över gränsen.
 
Hemmakatten
NEJ! Inte plastgolv, det ser förskräckligt ut bredvid ett trägolv!

Vi hade grangolv och en bit vid köket som tog lite stryk. Efter 10 år målade vi den biten vit, såg mycket bra ut. Och lika bra när vi sålde efter 15 år.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Javisst kan man det och med lämplig tunn skarv/övergångslist över gränsen.
De var min primära tanke.
Man kan ju välja ett vinylmönster liknande det man redan har i trä..
Har man en hustru som gärna handdiskar i vasken och skvätter omkring när hon har diskmaskinen 60 cm därifrån förklarar det nog min initiala fråga....
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Personligen tycker jag att delat golv på det viset när det inte är avskilt av trösklar är nåt av det fulaste som finns. Välj ett snyggt golv och håll dig till det. Massiva trägolv kan ju slipas när det blir slitet och kommer hålla i många många år.
 
Marmoleum click är ett linoleumgolv som är populärt och, tycker jag, fint. Tål vatten bra, men man kanske inte skall låta det ligga i timmar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.