1 888 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Gnälliga hantverkare
Hej! Jag var i behov av hantverkare för renovering av 105kvm lägenhet målning,spackling och div byggjobb och tänkte blir väl lätt att få intressenter specilellt nu innan rotavdrag höjs.La ut sökning på Dorunner och döm om min förvåning när endast 1 nystartat företag hörde av sig.
Tänker att hantverkare är några gnälliga typer som klagar på konkurs för dom har inga jobb!! Låt dom gå i konkurs då,när dom är så nonchalanta
Tänker att hantverkare är några gnälliga typer som klagar på konkurs för dom har inga jobb!! Låt dom gå i konkurs då,när dom är så nonchalanta
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Wow, du kanske ska ta mod till dig och faktiskt prata med en levande hantverkare? Hur många hantverkare förmedlade Dorunner kontakt med?C carl fabian skrev:Hej! Jag var i behov av hantverkare för renovering av 105kvm lägenhet målning,spackling och div byggjobb och tänkte blir väl lätt att få intressenter specilellt nu innan rotavdrag höjs.La ut sökning på Dorunner och döm om min förvåning när endast 1 nystartat företag hörde av sig.
Har faktiskt ringt några firmor för tidigare jobb för några år sedan och dom var inte intresserade,ville inte ens komma och kolla på arbetet,så tröttnat på att krusa via telefon.Tror företagen bara vill ha större jobb ffa till företagManganbangan skrev:
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Ja då förstår jag. Det är riktigt dåligt att inte jobbar för privatkunder. Ditt jobb lät som ett jobb för målare. Gå till en färghandel och be dem rekommendera någon. Ofta kan de lösa hela jobbet via sina kontakter.C carl fabian skrev:
Kanske kan det också vara så att din grundinställning till hantverkare (det där med att de är gnälliga och borde gå i konkurs) lös igenom i samtalet? Jag tror att sådant kan leda till att de inte ville sätta sig och räkna.C carl fabian skrev:
Det är väl inte så ovanligt att man stöter på gnälliga primadonnor bland hantverkare?
Vissa har nog vuxit upp i yrket med nollränta, desperata privatare och ständig byggboom som normaltillstånd och det påverkar synen på tjänster, kunder, pris och kvalitet.
Som tur är finns det hantverkare som är långsiktigt intresserade av yrket och värderar sitt renommé för framtiden. Leta vidare och strunta i förmedlingssiterna, dom är del av problemet.
Vissa har nog vuxit upp i yrket med nollränta, desperata privatare och ständig byggboom som normaltillstånd och det påverkar synen på tjänster, kunder, pris och kvalitet.
Som tur är finns det hantverkare som är långsiktigt intresserade av yrket och värderar sitt renommé för framtiden. Leta vidare och strunta i förmedlingssiterna, dom är del av problemet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Rot 50% - vad händer om hantverkaren blir sen innan årets slut?
Hantverkare -
Tips på hantverkare badrumsrenovering
Badrum -
Hantverkaren backar efter godkänd offert
Ventilation -
Badrumsrenovering där hantverkaren inte levererat
Badrum -
Hantverkare, OSA snabbt: hur få entreprenör att vilja utföra ett jobb?
Vatten & Avlopp