247 läst ·
3 svar
247 läst
3 svar
Glovslipning och priser
Har köpt hus och det ligger ett parkettgolv i hela huset, mellan 70-80 kvm. Börjat kollat runt bland golvfirmor och begärt in offerter för slipning och behandling. Hunnit få in några offerter men blir lite chockad hur dyrt det är mot vad man läser på forumet sedan några år tillbaka.
I princip alla jag fått offert ifrån vill ha mellan 30 000 till 37 000kr. Detta efter ROT.
Blir som sagt smått förvånad över priserna. För samma peng får du ett billigare parkettgolv från Kährs på 14/15 cm och slityta på 3,5mm.
Har priserna skenat sedan covid eller har jag bara haft otur med att höra av mig till dyra firmor?
I princip alla jag fått offert ifrån vill ha mellan 30 000 till 37 000kr. Detta efter ROT.
Blir som sagt smått förvånad över priserna. För samma peng får du ett billigare parkettgolv från Kährs på 14/15 cm och slityta på 3,5mm.
Har priserna skenat sedan covid eller har jag bara haft otur med att höra av mig till dyra firmor?
Fick nyligen en offert på 23000 kr (före rot) för slipning och oljning av 15 kvadrat. Vi hyrde maskin och gjorde jobbet själva istället.
Fy fan, vilka priser. Tack för att du delade med dig. Känns absolut som priserna skenat när du delade med dig om vad ni fick för prisförslag.D durrhandtag skrev:
Hur gick det att slipa själv? Lackade ni golvet själva också?
Klicka här för att svara