Förutsättningar:
-Ovanvåning på 1½ planshus 1948.
-Takhöjd uppe 2500 där innertakets bjälkar i princip är hanbjälkarna i takstolarna .
-Även om det är ett gammalt hus med överdimensionerat allting, så kan man känna en viss lätt svikt om man går på tredje vind.

Jag vill gärna regla ner 45 mm + gips i innertaket för att:
-Få nytt slätt tak
-Få in l i t e mer isolering
-Diffusionsspärra på nedersidan
-Få plats med VP rör istället för en del utanpåliggande el.

Fråga:
- Kommer det att vara svår att hålla sprickbildning borta eller är det tillräckligt stumt om jag sätter CC 300?
- Den ökade belastningen på hanbjälkarna av gipsets tyngd?
- Andra saker att tänka på?

/Magnus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.