Hej.
Jag ska renovera ett rum i ett gammalt hus som från början var sommarstuga. Har rivit ner x antal lager dålig tapet och gammal masonit.
Frågan är om jag kan sätta gipsskivor direkt på väggen eller om det ska upp typ ostskivor först?
 
  • Avtäckt vägg med synliga träreglar och en delvis borttagen vägg med rester av gammal tapet och masonitskivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej.

Beror lite på hur jämn råsponten är under. Lägg en rätskiva över och kolla så att det inte är för stora ojämnheter. Risken finns att du får ett ojämnt resultat och svårt att dra i skruvarna utan att gå igenom gipsen.

Är det hyfsat jämt är råspont kanon att skruva gips på!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.