Var det fel att inte lägga duk då trädäcket byggdes för tio år sedan? Jordgetingar bygger bo i gruset under entren och jag har lyckats få dem att flytta boet genom att låta vattenslangen sakta dränka boet. I år har de små djuren kommit underfund med att boet lämpligast placeras under däcket. Trädäcket är stort och nu har de tydligen redan hunnir flyttat boet ett par gånger. Får ringa Anticimex/NoMore efter helgen.

Någon annan som har samma problem?

Problemet är egentligen inte stort idag men i augusti blir de små liven aggressiva.

Japp, har märkt samma fenomen här.
Tror dock inte att det är jordgetingar jag har, de är större va?

Lostmoose skrev:
Japp, har märkt samma fenomen här.
Tror dock inte att det är jordgetingar jag har, de är större va?
Det är samma arter som bygger bo ovan jord, så de är inte större.

Ilskna blir de i vilket fall senare i sommar.

Vad kan man göra?

Har haft NoMore här åtskilliga gånger i år redan ... för att få bort råttorna ... det har de lyckats med men jag börjar känna mig som en besvärlig prenumerant på deras tjänster.

Tack för tipset men det blir nog besvärligt att spruta mellan planken på 40 kvm trädäck :|

Ofta flyger de in/ut på samma ställe jämt och då kan en kan en dammsugare som står igång samtidigt som man skrämmer ut dem minska samhället kraftigt. Ett tips är att avsluta dammsugning med lite radar i röret :-)

M
Kolla med försäkringsbolaget om skadedjursdelen tar det. Altanen tillhör ju bostadsdelen även om den är utomhus, så viss chans finns det ju :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.