Där vi har sommarstugan finns en gemensam gårdspump som börjar bli i behov av renovering (åtminstone fotplatta, hävstång och pumphuvud).
På godset står på ena sidan "AHG" (August Hansson Gjuteri) och på andra "15" vilket jag gissar är modellen (nummer 12 verkar det i.a.f. finnas en vanlig modell som heter).
Jag har försökt leta runt på nätet, men det är ganska sparsmakat med info om och reservdelar till just denna pump.
Är det någon som vet om den är lika som någon annan eller var man kan få tag på delar till den så skulle jag vara tacksam. 🙂
På godset står på ena sidan "AHG" (August Hansson Gjuteri) och på andra "15" vilket jag gissar är modellen (nummer 12 verkar det i.a.f. finnas en vanlig modell som heter).
Jag har försökt leta runt på nätet, men det är ganska sparsmakat med info om och reservdelar till just denna pump.
Är det någon som vet om den är lika som någon annan eller var man kan få tag på delar till den så skulle jag vara tacksam. 🙂
Jag har en likadan som jag också försökt hitta delar till. Det är främst en läderpackning som är helt upptorkad. Jag har funderat på att kontakta en läderfirma för att se om de kan göra dem. Jag har provat att göra dem själv med en läderbit men det blev inget bra den är skålformat och ska täta mekaniskt i pumpningen. Röret ner har jag ersatt med en slang och satt dit en ny backventil.
Jag har haft kontakt med Mikael på Leijonpumpen, men han kände inte till denna modell.
Så för min del ska jag jaga vidare ett tag till, men troligtvis kommer det sluta med att det inhandlas en nytillverkad pump...
(Har en 12'a i närheten som jag jämfört lite med vad gäller delar ovan mark och som skrivet tidigare, så passar inte delar från 12'an på 15 (möjligtvis hävstången)...
Så för min del ska jag jaga vidare ett tag till, men troligtvis kommer det sluta med att det inhandlas en nytillverkad pump...
(Har en 12'a i närheten som jag jämfört lite med vad gäller delar ovan mark och som skrivet tidigare, så passar inte delar från 12'an på 15 (möjligtvis hävstången)...
Liknande trådar
-
Bosch Professional Excenterslip GEX 125-150 AVE i Vallentuna
Köpes, Hyres & Bytes -
Byta ”Spacer stack” debe FC 15A vattenfilter
Vatten & Avlopp -
armering för att gjuta platta för 15 m fristående mur 80cm hög
Grund & Markarbeten -
Vilken diameter på PEM till 15 mm Pex
Vatten & Avlopp -
Miele Novotronic W150F
Vitvaror