Hej,
Jag funderar på att uppgradera inredning i gamla 60-tals garderober för att få lådor och hyllor. Idag är de dåligt utformade då bara en av fem garderober har hyllplan (linneskåp)
De går ej med Ikeas standard då skåpen har djupet 57 cm samt bredd på 55cm respektive 75 cm.
Tänkte bygga lådor/inredning av antingen Mdf eller plywood med expantionsbeslag/låndskenor så de blir helt utdragbara.
Vet dock ej vilken tjocklek man ska satsa på och om Mdf eller plywood är bäst?
Samt om man kan ha Hård Board på 2,5mm som botten. Det är garderober som ska ha relativt lätt belastning.
Bilden är en skiss över den tänkta inredningen. Hoppas detta trevliga forumet kan hjälpa mig med detta!
Jag funderar på att uppgradera inredning i gamla 60-tals garderober för att få lådor och hyllor. Idag är de dåligt utformade då bara en av fem garderober har hyllplan (linneskåp)
De går ej med Ikeas standard då skåpen har djupet 57 cm samt bredd på 55cm respektive 75 cm.
Tänkte bygga lådor/inredning av antingen Mdf eller plywood med expantionsbeslag/låndskenor så de blir helt utdragbara.
Vet dock ej vilken tjocklek man ska satsa på och om Mdf eller plywood är bäst?
Samt om man kan ha Hård Board på 2,5mm som botten. Det är garderober som ska ha relativt lätt belastning.
Bilden är en skiss över den tänkta inredningen. Hoppas detta trevliga forumet kan hjälpa mig med detta!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Varför inte trådbackar?
Enkelt att sätta ihop, och bara att ställa in. Finns i olika höjder.
https://www.rusta.com/se/sv/tradbackar-med-stativ-p956015250101.aspx
Billigt, men finns i många andra "varuhus" också.
Enkelt att sätta ihop, och bara att ställa in. Finns i olika höjder.
https://www.rusta.com/se/sv/tradbackar-med-stativ-p956015250101.aspx
Billigt, men finns i många andra "varuhus" också.
Jag förlorar mycket utryme av att använda trådbackar. Dels så måste de bokstavligen bankas in i 55cm skåpen samt små saker som sockar, penor ect faller ut och det är helt enkelt bara bökigt i dagsläget. Samt de går inte in backar i 2 av skåpen, då något konstigt rör går genom botten (vet ej var det leder men bor i lägenhet så inget som kan flyttas). Men tack för svaret.KnockOnWood skrev:
Klicka här för att svara