Hej! Vi vill bygga garderob i sovrum med kattvind, den sneda delen. Ska bara ha skjutdörrar och hänga kläder innanför så ingen avancerad garderobslösning. Någon som har tips på skjutdörrssystem? Vi har sett skenor på Bauhaus och kan lösa själva dörrarna på lokalt snickeri, men får inte hjälp i butik med om de är hållbara mm. Se bild, tänker mig skjutdörrar ca 20 cm utanför kläderna så att de döljs.

BirgitS
Bilden kom inte med.

BirgitS BirgitS skrev:
Bilden kom inte med.
Så märkligt, har gjort det två ggr

P Paula södra Gbg skrev:
Hej! Vi vill bygga garderob i sovrum med kattvind, den sneda delen. Ska bara ha skjutdörrar och hänga kläder innanför så ingen avancerad garderobslösning. Någon som har tips på skjutdörrssystem? Vi har sett skenor på Bauhaus och kan lösa själva dörrarna på lokalt snickeri, men får inte hjälp i butik med om de är hållbara mm. Se bild, tänker mig skjutdörrar ca 20 cm utanför kläderna så att de döljs.
IMG_3353.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan du förklara lite vad du menar med ”hållbara”? Menar du hur länge dom håller tills dom går sönder? Det är nog svårt att svara på. Beror ju på om dom installeras rätt, om golvet är rakt och inte ändrar/flyttar sig och en del andra saker. Men vanligtvis går sånt inte sönder så snabbt.
Elfa har väl tex en hel del olika skjutdörrar.

D DanielSt81 skrev:
Kan du förklara lite vad du menar med ”hållbara”? Menar du hur länge dom håller tills dom går sönder? Det är nog svårt att svara på. Beror ju på om dom installeras rätt, om golvet är rakt och inte ändrar/flyttar sig och en del andra saker. Men vanligtvis går sånt inte sönder så snabbt.
Elfa har väl tex en hel del olika skjutdörrar.
Det blir specialmått, och inget är rakt i detta hus från 1925 😆 Vi tänkte sätta en ”ram” för listerna så att det blir stabilt och sedan måttbeställa dörrarna så att de blir lagom breda för 3,70 m. Min grundfråga är om ngn har erfarenhet av att bygga själva, med skenor

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.