Hej, funderar på att skaffa en robot och har ögonen på en R70Li. Totala ytan är strax under 400m2. Det enda kluriga är att gräsmattan är uppdelad på två ytor med en ganska stor stenläggning mellan. Det verkar inte vara några problem att lägga kabel under plattorna och manualen för modellen i fråga tar till och med upp det som exempel. Dock är jag lite orolig eftersom plattorna, med någon form av sjösten, är ganska ojämna. Undrar därför om någon har råd om detta. Antar enklare klippare med enbart begränsningskabel kör på som vanligt över ett sådant område. Att pausa klippningen och rulla över utan att klippa skulle kanske vara bäst?
Jag har också kikat på typ en Sileno Life 700 LONA, som verkar ha bättre möjligheter att ställa in zoner och liknande?
Grov skiss, ljusgrått är plattorna.
Jag har också kikat på typ en Sileno Life 700 LONA, som verkar ha bättre möjligheter att ställa in zoner och liknande?
Grov skiss, ljusgrått är plattorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
R70 har sedan flera år utgått, så nya finns inte att köpa. Det är en stabil maskin som funkar bra utan en massa "lull lull".
Den lär kunna köra över sjöstensplattorna, lär låta en del när den rullar där. Notera att området kommer att ingå i ytan som klipps.
Den lär kunna köra över sjöstensplattorna, lär låta en del när den rullar där. Notera att området kommer att ingå i ytan som klipps.
Det blev en nyare Sileno Life-variant istället då priset på de utgående modellerna kommit ner en bit. Den verkar dessutom kunna hantera klippfria zoner via app!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gardena, med eller utan LONA?
Robotgräsklippare -
Gardena R70LI felkod "25", Klippsystem blockerat
Robotgräsklippare -
Gardena Sileno City 400 eller 500?
Robotgräsklippare -
Trenger hovedkort til HQ 308 evt 305,105 eller gardena r40li,r45li el r70li
Robotgräsklippare -
Gardena R70Li eller HQ Automower 308