Hej!
Har nyligen fått en garageport monterad och tänkte nu montera in en låscylinder.
Känner mig dock lite förvirrad..
Måste jag använda mig av cylinderförlängare i det här fallet? Då djupmåttet mellan de rödmarkerade ytorna är ca 53 mm och en cylinder mäter ca 31mm, kan man bygga ihop fler förlängare för att nå djupet?
Eller använder man bara en lång medbringare?
Mvh
Har nyligen fått en garageport monterad och tänkte nu montera in en låscylinder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste jag använda mig av cylinderförlängare i det här fallet? Då djupmåttet mellan de rödmarkerade ytorna är ca 53 mm och en cylinder mäter ca 31mm, kan man bygga ihop fler förlängare för att nå djupet?
Mvh
Hej,lemmeholdsomething skrev:
Hej!
[bild]
Mvh
Det finns förlängare som är 18mm (Finns säkert längre också) det borde räcka i ditt fall. Stiftet sticker ju ut lite så det borde funka.
Vh Alexander
Ah, jag har inte ens tänkt på att mäta bredden än. Du kan nog ha rätt.1 123abc skrev:
Jag tittade snabbt i de papper jag fick av montören och jag såg inget om låset där.
Hade tänkt låta en låssmed göra jobbet tillsammans med lite andra lås, men tänkte det kunde vara kul att lösa det själv.
Får gå ut och mäta imorgon.
Du vet möjligtvis inte vart man kan hitta måtten för cylinderakylten?
Mvh
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Problem med justering av garageport
Fönster & Dörrar -
Glespanel och gips för garageportsskenor?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Justering av garageport
Byggmaterial & Byggteknik -
Pärlspont "fel" utomhus på garageport?
Byggnadsvård -
Hej jag söker ett kopplingsschema till min gamla El Car-In GaragePort
Övrigt husrelaterat