Hej!

Har nyligen fått en garageport monterad och tänkte nu montera in en låscylinder.
Känner mig dock lite förvirrad..

Närbild av en låscylinder täckt med sågspån, markerade röda streck vid fel positionering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måste jag använda mig av cylinderförlängare i det här fallet? Då djupmåttet mellan de rödmarkerade ytorna är ca 53 mm och en cylinder mäter ca 31mm, kan man bygga ihop fler förlängare för att nå djupet?
Eller använder man bara en lång medbringare?

Mvh

lemmeholdsomething lemmeholdsomething skrev:
Hej!

Har nyligen fått en garageport monterad och tänkte nu montera in en låscylinder.
Känner mig dock lite förvirrad..

[bild]

Måste jag använda mig av cylinderförlängare i det här fallet? Då djupmåttet mellan de rödmarkerade ytorna är ca 53 mm och en cylinder mäter ca 31mm, kan man bygga ihop fler förlängare för att nå djupet?
Eller använder man bara en lång medbringare?

Mvh
Hej,

Det finns förlängare som är 18mm (Finns säkert längre också) det borde räcka i ditt fall. Stiftet sticker ju ut lite så det borde funka.

Vh Alexander

• Gilla
lemmeholdsomething
  • Laddar…
kan man bygga ihop fler förlängare för att nå djupet?
Ja två bör gå bra

• Gilla
lemmeholdsomething
  • Laddar…
Scsi Scsi skrev:
Hej,

Det finns förlängare som är 18mm (Finns säkert längre också) det borde räcka i ditt fall. Stiftet sticker ju ut lite så det borde funka.

Vh Alexander
Jag tror inte 18 mm räcker, cylindern kommer att sitta några millimeter för långt in. Om jag inte tänker fel.

T tergo skrev:
Ja två bör gå bra
"Bör gå bra" rent funktionellt?
Är det något man kan behöva göra ibland? Jag är helt grön på detta :)

"Bör gå bra" rent funktionellt?
Är det något man kan behöva göra ibland? Jag är helt grön på detta :)
jag har själv gjort så vid någon enstaka gång under min karriär på bygge, kan vara lite småstruligt innan man får de på plats

• Gilla
lemmeholdsomething
  • Laddar…
T tergo skrev:
jag har själv gjort så vid någon enstaka gång under min karriär på bygge, kan vara lite småstruligt innan man får de på plats
Tack för era svar, jag lägger ut några hundralappar och testar helt enkelt! :)

Det är troligtvis tänkt för cylinderskylt 707 och en lång medbringare till låscylindern.
Följde det inte med instruktioner?

• Gilla
lemmeholdsomething
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det är troligtvis tänkt för cylinderskylt 707 och en lång medbringare till låscylindern.
Följde det inte med instruktioner?
Ah, jag har inte ens tänkt på att mäta bredden än. Du kan nog ha rätt.

Jag tittade snabbt i de papper jag fick av montören och jag såg inget om låset där.
Hade tänkt låta en låssmed göra jobbet tillsammans med lite andra lås, men tänkte det kunde vara kul att lösa det själv.
Får gå ut och mäta imorgon.

Du vet möjligtvis inte vart man kan hitta måtten för cylinderakylten?

Mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.