Köksskåpen är anpassade för 185 cm kyl/frys och sådana börjar bli svårare och svårare att hitta. 186 verkar va mest poppis. Bakom sockeln (15 cm) finns dessa ben. Kan de ge mig 1 cm tro? Hittar inget fabrikat vare sig på benen eller skåpet
Blir ett sjuhelsikes jobb innan jag kan försöka lyfta och testa, lister etc runt om och mot tak. Värt att testa?
Kommer du åt i bakkant då? Sitter skåpen på nån skena blir det ju jobbigt.
Du kan skruva in benet max och sen dra det nedåt, förmodligen lossnar det och du kan laborera med hur mycket det går att skruva ut. Annars funkar det nog att lägga en skiva av något slag på golvet. Iof inte lika snyggt, men rätt funktionellt.
Du kan skruva in benet max och sen dra det nedåt, förmodligen lossnar det och du kan laborera med hur mycket det går att skruva ut. Annars funkar det nog att lägga en skiva av något slag på golvet. Iof inte lika snyggt, men rätt funktionellt.
Har aldrig satt dit sådana här själv. Skruvar man inte fast dem underifrån? Får använda kidsen för att kollaZ z_bumbi skrev:
De jag sett har nog bara varit dittryckta (och rätt lätta att tappa närman lyfter ett skåp på plats).H Hankanson skrev:
En skiva på 1 cm har jag funderat på, ja. Lite orolig för att det skulle kunna bli ojämt dock. Tre ben på var sida om kyl/frys. Sidoskåpen upp till tak bärs av dessa, se bild. Verkar vara fastskruvat i väggen bara. Noterar ingen skena...S Svante Svenson skrev:Kommer du åt i bakkant då? Sitter skåpen på nån skena blir det ju jobbigt.
Medlem
· Västra Götaland
· 714 inlägg
Om de inte går att höja ytterligare en cm – Lägg en 1 cm distans mellan golv och stöd. Du ska väl ändå sätta sockel där sen?
Yes, det blir förstås sockel. Distans är kanske enklaste lösningen, beroende på hur benen är fästa. Skulle du kört en liten för varje ben eller en hel skiva? Personligen oroar jag mig för att skiva skulle kunna bli ostadigt, eller ja, kanske snarare ojämt.andreascarlsson skrev:
Du menar på insidan? Finns inte ett shit. Det var därför jag antog att de var skruvade underifrån, även om det verkar skapligt dumtS Svante Svenson skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 714 inlägg
Jag skulle kört en per ben.H Hankanson skrev:
Men så har jag också köpt en låda med olika distanser vilket gör det väldigt smidigt.
(t ex en sån här: https://www.bauhaus.se/distans-broadfix-platt-1-6mm-240-pack)