Vi har ett gammalt garage som förfaller som vi tänkte bygga om till en liten stuga med vatten och avlopp indraget. Här finns lite mer om själva byggnaden och projektet.

Några funderingar kring att få in vatten och avlopp. Det är kommunalt vatten och avlopp. Garaget är murade betongblock på platta.

1. FÅR jag övht dra in vatten och avlopp dit utan särskilt lov?
  2. Är avloppet bara att gräva och ansluta till brunnen dit avloppet från huset går?
  3. Hur drar jag bäst vatten dit från huset med tanke på frysrisken och plattan?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

cederbusch cederbusch skrev:
Vi har ett gammalt garage som förfaller som vi tänkte bygga om till en liten stuga med vatten och avlopp indraget. Här finns lite mer om själva byggnaden och projektet.

Några funderingar kring att få in vatten och avlopp. Det är kommunalt vatten och avlopp. Garaget är murade betongblock på platta.

1. FÅR jag övht dra in vatten och avlopp dit utan särskilt lov?
  2. Är avloppet bara att gräva och ansluta till brunnen dit avloppet från huset går?
  3. Hur drar jag bäst vatten dit från huset med tanke på frysrisken och plattan?

Tacksam för all hjälp jag kan få!f
Fick du någonsin något svar? Och hur gjorde ni i slutändan? Jag ska göra samma sak snart och är intresserad hur ni gick tillväga och om ni är nöjda idag?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.