1 657 564 läst ·
17 758 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
"Nya" bilen har lite svårt att komma upp i arbetstemperatur. Krånglande termostat tänkte jag och öppnade termostathuset och möttes av det här:
Termostaten är alltså så slut att det inte återstår en minsta smula... Dags att fylla på med en ny.
GAAAAAAAHHHH!!!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Termostaten är alltså så slut att det inte återstår en minsta smula... Dags att fylla på med en ny.
GAAAAAAAHHHH!!!!
Haha, ja, gamla bilar... Påminner om nr jag hade diffusa startproblem på saaben förra sommaren (startade fint kall, men om man hade kört och låtit den stå en stund ~5 minuter) så drog den länge på startmotorn innan den kom igång och gick fint. Visade sig vara bränsletrycksregulatorn som läckte (trycket sjönk snabbare än startsystemet räknade med, så fanns inget bränsle vid start). När jag öppnade för att byta ramlade membranet ut som smulor.useless skrev:
Bilen har dragit lite kylarvatten. Förmodligen har det varit läckage där vid termostathuset som förra ägaren försökte åtgärda med en massa rött klet, men 'glömde' stoppa tillbaks själva termostaten innan locket limmades fast.
Nytt termostathus beställd. 300 spänn till i utgifter på en bil som kostade 5000:- GAAAAAAaaaaaaahhhhhhh!!!!
Nytt termostathus beställd. 300 spänn till i utgifter på en bil som kostade 5000:- GAAAAAAaaaaaaahhhhhhh!!!!
Redigerat:
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
På tal om bil som drar vatten (fixades i vintras)
Bröt av anslutning till torr plastkylare
Så det blev
Topplockpackning
Kylare
lika bra o byta termostat
lika bra o byta v-pump
lika bra o byta tänddelar
nu hoppas jag på 41k mil till innan nästa omgång
Mycket sent GAAAAhhhh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto