S
P Pappa1986 skrev:
GAAAHHHH!!!

Dottern cyklar och ramla, hjälmen går sönder, skrapar upp ansikte, knän, armbågarna och en rejäl fläskläpp.
Åker till akuten, ingen hjärnskakning och hemskickad med 2 stora tops att rengöra såren med. "Vi har inte tid"
Då säger jag att det är lättare om ni rengör då det är fullt med grus mm i såren och det behöver plåstras om också.
"Då kommer ni få vänta i flera timmar för ni är inte prioriterade".
Vi åkte upp till apoteket och köpte det som behövdes för att göra rent mm.
Helt sjukt.
Ansiktet är rejält svullet och skadat.
Lägger en bild på armbågen/underarmen men inte på ansiktet då jag inte vill outa dottern.
[bild]
Njä inte helt sjukt, det fanns annat mer akut än lite skrubbsår...skönt att det inte va hjärnskakning, i vintras när dottern rasa av hästen blev hon sänkt med hjärntrötthet o huvudvärk i 2v.

Tips är att skaffa skumförband (mepilex) som inte fastnar i vätskande sår! Jättebra på skrubbsår och brännskador! Iaf mina barn har konstanta skrubbsår på knäna...

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
S swirve skrev:
Njä inte helt sjukt, det fanns annat mer akut än lite skrubbsår...skönt att det inte va hjärnskakning, i vintras när dottern rasa av hästen blev hon sänkt med hjärntrötthet o huvudvärk i 2v.

Tips är att skaffa skumförband (mepilex) som inte fastnar i vätskande sår! Jättebra på skrubbsår och brännskador! Iaf mina barn har konstanta skrubbsår på knäna...
Bra tips! Jag gillar Soft1 eller BlueMax plåster, har inte testat det du skriver om, men dessa fastnar inte i annat än sig själv :)
När dottern skar upp tummen så pass att man såg snittytan på båda sidor ovanifrån, då var vi glada att kunna linda ihop det och ta oss till akuten för att sy :)

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Det byggs lägenheter här i byn. Sedan i tisdags har en grävfirma lyckats gräva av elen, gräva av ett avlopp och idag grävde de av fibern.......

• Ledsen
  • Wow
  • Arg
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det byggs lägenheter här i byn. Sedan i tisdags har en grävfirma lyckats gräva av elen, gräva av ett avlopp och idag grävde de av fibern.......
Jävla otur dom har asså 😉 ... GAAAAHHHH!

• Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Gaaaah - första dagen på semestern och jag måste spärra mitt Eurocard då nån uppenbarligen skimmat kortet o handlat för 50k.
Extra gaah för att jag inte är hemma o kan få ett nytt på ett snabbt sätt

• Ledsen
  • Arg
  • Gilla
SC Aero och 10 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]

Såhär ser det ut hos oss, bilarna kör upp på cykelbanan vid röd markering (cykelbanan svänger höger precis innan)

För övrigt hittade jag mig själv på maps :geek:

[bild]
Fick svar av högste chef på kommunens trafikavdelning.
De hade tillsammans med polisen bedömt att det var större risk att som cyklist krocka med stolparna än att bli påkörd av en bil där de valt att inte sätta upp stolparna...

(Tack @Mikael_L för att du påminde mig)

Mikael_L
😉
Jag gillade att du hade hittat dig själv på maps, lite coolt ändå ...

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Gaaaaahhh, skulle gärna ta ett snack med den som sa att denna sommar skulle bli den varmaste sedan 2018. Jag vill bada och sola!!

• Gilla
  • Älska
Roger Magnusson2 och 6 till
  • Laddar…
N
Lill72 Lill72 skrev:
Gaaaaahhh, skulle gärna ta ett snack med den som sa att denna sommar skulle bli den varmaste sedan 2018. Jag vill bada och sola!!
Sola kan vara svårt men bada kan man ju göra året om med eller utan sol. 😀

• Gilla
GladanS och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Sola kan vara svårt men bada kan man ju göra året om med eller utan sol. 😀
Kom helt plötsligt att tänka på filmen 'Vi hade i alla fall tur med vädret' 😆

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Den där historien kan inte vara sann. Du verkar ju inte ha hamnat i varken Tingstadstunneln eller på Göta älvbron för vidareförmedling till Hisingen en enda gång!

Nej, jag har inte varit i Göteborg sen Göran Johansson bestämde och orkar inte slå upp vad era broar och tunnlar heter nu.
Då kan jag ge dig lite information så du slipper åka hit för att få den.

Göta Älvbron är numera riven och ersatt med en ny bro, Hisingsbron, strax uppströms den rivna brons läge.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
R roli skrev:
Då kan jag ge dig lite information så du slipper åka hit för att få den.

Göta Älvbron är numera riven och ersatt med en ny bro, Hisingsbron, strax uppströms den rivna brons läge.
Bra info, vi kan ju nämna Marieholmstunneln också. En välsignelse när man kommer E20 (Stockholmshållet) och ska till Hisingen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
N
Lill72 Lill72 skrev:
Kom helt plötsligt att tänka på filmen 'Vi hade i alla fall tur med vädret' 😆
Usch tycker inte om den filmen. Hundens dödsorsak förstör hela filmen.

N Niq skrev:
Usch tycker inte om den filmen. Hundens dödsorsak förstör hela filmen.
Oj, låter tråkigt. Kommer tack och lov inte ihåg något om nån hund och slipper gärna veta.
Tittar alltid bort om jag råkar ser något påkört djur efter vägen, mår så dåligt av det och förbannar mig själv och andra trafikanter för att vi utsätter dem för fara.

• Gilla
Holypain
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.