Hej! Har en Ecodan Luftvatten-värmepump. Någon som vet vart jag fyller på vatten i systemet? Har knappt 1 bar just nu. Sjunkit lite från 1,1-1,2 när jag luftade lementen.

Hittar ingen tydlig fylla på vatten-vred

• Cirkulationspump och ventil i uppvärmningssystem, rör, elkablar, installation, teknisk, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Invändig vy av en uppvärmningsanläggning med rör, ventiler och elektromekaniska komponenter.
    Skapa konto
  • Inuti en värmepump med synliga rör, kablar, och komponenter, möjligen under underhåll eller reparation.
    Skapa konto
  • Kopparledningar, ventiler, grå vägg, elledningar, röd märkt kulventil för avstängning, installation inomhus.
    Skapa konto
  • Bilden visar en termostatventil kopplad till kopparrör, troligen en del av en värmesysteminstallation.
    Skapa konto
  • Kopparledningar, termostatventil, skadad vägg, rörinstallation, inomhus, källarmiljö.
    Skapa konto
  • Kopparledningar med mätare, väggmonterade, installationsdetaljer, inomhus, VVS-komponenter, cirkulationspump eller ventilsammanfogning.
    Skapa konto
  • Gilla
Agneta Stålberg Matses
  • Laddar…
Enklast är att följa kallvattenledning

• Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
Huggabuggaa Huggabuggaa skrev:
Enklast är att följa kallvattenledning
edit: den blåa ratten man ser i början på videon, hur ser den ut ?

Man kan vrida på den. Röret kommer från golvet och in i pumpen. Kan ju kanske vara den?

D Deboerak skrev:
Man kan vrida på den. Röret kommer från golvet och in i pumpen. Kan ju kanske vara den?
Prova så ser du på manometern om trycket ökar

• Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
D Deboerak skrev:
Hej! Har en Ecodan Luftvatten-värmepump. Någon som vet vart jag fyller på vatten i systemet? Har knappt 1 bar just nu. Sjunkit lite från 1,1-1,2 när jag luftade lementen.

Hittar ingen tydlig fylla på vatten-vred
Hej,

Jag frågade en god vän exakt samma sak. Han indikerade en kran som lutar i 30°. På min kan står det "avstängning". Han sa också att fylla på försiktigt och att titta på manometern (som är dold under en lucka på pumpen).

Mitt nedre rör är mycket riktigt kallt och det övre varmt.

Intéressant att jag hittade din bild med samma fråga med en Google Gemini.

• Avstängningsventil på ett rörsystem med två kopparrör anslutna. Ventilen är markerad med texten "avstängning".
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.