Anledningen till att jag skriver är det enligt manualen ska finnas en ventil men jag har hittat två och när jag vrider på dessa rinner det ut vatten fast jag vill fylla systemet? Utifrån beskrivningen i manualen så verkar den ventilen med röd pil som sitter till höger uppepå värmepumpen den mest korrekta. Den sitter vid säkerhetsventilerna som jag antar är de svarta korkarna. Men när jag vrider på denna så rinner det ut vatten på golvet från röret som går söderut från ventilen?
Den andra ventilen markerad med grön sitter till vänster om pumpen bredvid mätaren med trycket. När jag öppnar denna rinner det ut vatten på golvet ur röret kopplat till ventilen.
Eftersom det rinner ur vatten har jag inte vågat ha ventilerna öppna mer än några skunder så jag har inte sett på mätaren om trycket stiger. Ventilerna går bara att vrida åt ett håll.
Vilken ventil är den rätta för att fylla systemet och varför rinner det ut vatten på golvet när jag vill fylla systemet?
Den andra ventilen markerad med grön sitter till vänster om pumpen bredvid mätaren med trycket. När jag öppnar denna rinner det ut vatten på golvet ur röret kopplat till ventilen.
Eftersom det rinner ur vatten har jag inte vågat ha ventilerna öppna mer än några skunder så jag har inte sett på mätaren om trycket stiger. Ventilerna går bara att vrida åt ett håll.
Vilken ventil är den rätta för att fylla systemet och varför rinner det ut vatten på golvet när jag vill fylla systemet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så då är det dom svarta jag fyller på med?
Bästa svaret
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vatten ovan bergvärmepump, Thermia Diplomat Inverter M
Värmepumpar -
Fylla på vatten bergvärmepump Nibe 1215
Värmepumpar -
Vilken handdriven pump för att fylla liten badtunna med sjövatten?
Fritidshus -
Fylla på tömt vattenburet värmesystem. Risk för läckage?
Värme allmänt -
Fylla på värmesystem med vatten, vedpanna.
Ved, Pellets, Flis