23 018 läst ·
153 svar
23k läst
153 svar
Fuskbyggarna och byggprogram i största allmänhet
Sida 1 av 11
http://www.tv4.se/1.1327437
"Martin Timell och Lennart Ekdal jagar fuskbyggare i TV4
Förtvivlade familjer, oärliga byggföretagare och dramatiska konfrontationer. I Fuskbyggarna får familjer som blivit lurade av oseriösa hantverkare hjälp."
Det här kan bli intressant.
edit: Fuskbyggarna skulle tydligen programmet heta. Någon moderator får gärna byta rubriken ifall ni ids. (rätt ska vara rätt)
"Martin Timell och Lennart Ekdal jagar fuskbyggare i TV4
Förtvivlade familjer, oärliga byggföretagare och dramatiska konfrontationer. I Fuskbyggarna får familjer som blivit lurade av oseriösa hantverkare hjälp."
Det här kan bli intressant.
edit: Fuskbyggarna skulle tydligen programmet heta. Någon moderator får gärna byta rubriken ifall ni ids. (rätt ska vara rätt)
Redigerat av moderator:
Roomservice Jonny och Mattias har liksom gjort sitt känns det som, de är inte roliga längre. Likaså äntligen hemma. Tycker det är dags för lite nytt blod.
Typ en byggsåpa direkt från verkligheten. Där man följer Kolle å Ada i deras byggvardag från ide till färdigt hus.
Typ en byggsåpa direkt från verkligheten. Där man följer Kolle å Ada i deras byggvardag från ide till färdigt hus.
Hatar personligen Bygglov, bara en mass flams och närbilder på hur man drar i en skruv. Absolut NOLL susbstans.
Tacka vet jag New Yankee Workshop. http://www.newyankee.com/index.php
Tacka vet jag New Yankee Workshop. http://www.newyankee.com/index.php
Visst måste man kolla in programmet
Och jag håller med er om att de flesta byggprogrammen har spårat ur totalt. Syftet från början var att ge inspiration till "hemmabyggare" men nu kör man in en hel armada med hantverkare och leverantörer i bakgrunden.
Alldeles för högt tempo, för ytligt och lurar de stackare som inte ser alla dessa hanverkare som gör själva arbetet. Man kommer till en familj och tittar på vad som ska göras och vips står en långtradare utanför som lastar av sin last med byggmaterial.
Och jag håller med er om att de flesta byggprogrammen har spårat ur totalt. Syftet från början var att ge inspiration till "hemmabyggare" men nu kör man in en hel armada med hantverkare och leverantörer i bakgrunden.
Alldeles för högt tempo, för ytligt och lurar de stackare som inte ser alla dessa hanverkare som gör själva arbetet. Man kommer till en familj och tittar på vad som ska göras och vips står en långtradare utanför som lastar av sin last med byggmaterial.